Hatalmas az igény az új virtuális szemüvegre

Az Oculus Rift 2 július 14-én kerül piacra, azonban már most sem bírják tartani a lépést a megrendelésekkel.

SZB
2014. 07. 05. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A virtuális szemüvegek története egészen a kilencvenes évekig nyúlik vissza (1995-ben jelent meg a Virtual Boy sisak a Nintendótól), amikor a szakértők azt hitték, hogy a technológia rövid időn belül átveszi az uralmat a számítástechnikában. Igen ám, de az akkori képalkotási minőség nagyon gyenge volt, a lelkesedés hamar nullára redukálódott, így nagyjából húsz évet kellett várni arra, hogy a VR-szemüvegek ismét felborzolják a kedélyeket.

Az Oculus márkát a Facebook vásárolta fel a közelmúltban cirka 2 milliárd dollárért, és július 14-én már a második generációs VR-szemüveget dobják piacra, a Rift Developer Kit 2-t. A készülék grafikája és a mozgások folytonossága már-már valósághű, pontosan olyan, mint amit a kilencvenes években megálmodtunk. Ráadásul aki előrendel, annak csupán 350 dollárt kell kifizetnie a virtuális szemüvegért, ami baráti összegnek számít.

Az elmúlt néhány hónapban több mint 45 ezer megrendelést adtak a készülékre, ami még az Oculus fejlesztőit is meglepte. Az első hónapban mindössze 10 ezer példányt tudnak kiszállítani a leendő tulajdonosoknak, és gőzerővel dolgoznak azon, hogy kibővítsék a gyártósort.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.