A virtuális szemüvegek története egészen a kilencvenes évekig nyúlik vissza (1995-ben jelent meg a Virtual Boy sisak a Nintendótól), amikor a szakértők azt hitték, hogy a technológia rövid időn belül átveszi az uralmat a számítástechnikában. Igen ám, de az akkori képalkotási minőség nagyon gyenge volt, a lelkesedés hamar nullára redukálódott, így nagyjából húsz évet kellett várni arra, hogy a VR-szemüvegek ismét felborzolják a kedélyeket.
Az Oculus márkát a Facebook vásárolta fel a közelmúltban cirka 2 milliárd dollárért, és július 14-én már a második generációs VR-szemüveget dobják piacra, a Rift Developer Kit 2-t. A készülék grafikája és a mozgások folytonossága már-már valósághű, pontosan olyan, mint amit a kilencvenes években megálmodtunk. Ráadásul aki előrendel, annak csupán 350 dollárt kell kifizetnie a virtuális szemüvegért, ami baráti összegnek számít.
Az elmúlt néhány hónapban több mint 45 ezer megrendelést adtak a készülékre, ami még az Oculus fejlesztőit is meglepte. Az első hónapban mindössze 10 ezer példányt tudnak kiszállítani a leendő tulajdonosoknak, és gőzerővel dolgoznak azon, hogy kibővítsék a gyártósort.