Hatalmas bukás lett a Microsoft közösségi portálja

Olvasóink sokat hallhattak már a Facebook, a Google+, a Twitter, a LinkedIn vagy éppen a Pinterest közösségi portál újdonságairól, de nagy valószínűséggel fogalmuk sincs arról, mi is az a Microsoft Socl.

Makay József
2014. 11. 12. 4:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem is lenne ezzel semmi baj, ha nem a világ egyik legnagyobb technológiai vállalatáról lenne szó, a Socl pedig nem egy hároméves fejlesztés lenne – olvashatjuk az Androbit.net cikkében.

Az so.cl-ről legelőször pontosan három évvel ezelőtt írtunk mint a redmondi vállalat közösségi portálos próbálkozásáról. Nem láttunk benne nagy jövőt, elvégre a Facebook 2011-ben már bőven egyeduralkodó volt, a Google+ pedig már akkor is a kockák játszóterének számított. A Soclnek tehát valami olyat kellett volna mutatnia, ami túltesz a hatalmas létszámú közösségen, de mellette még a közönség számára érdekes tartalmakat is biztosít.

Pontosan egy hónappal az első közlésünk után már egyértelmű volt, hogy a Microsoft nem hajlandó meghátrálni, ugyanis elérhetővé tették a tesztelésre való feliratkozási lehetőséget – kizárólag Facebook-fiókkal, plusz Twitter követési lehetőséggel.

Az Androbit írásos emlékei alapján 2012 májusában, tehát fél évvel később kapták meg a tesztelési lehetőséget, de az összképtől egyáltalán nem voltak elragadtatva. Lényegében a Facebook és a Google+ közös gyermekét próbálgatták, ami semmiben sem ad többet a riválisoknál. Következő alkalommal már 2012 decemberében írtak a témáról, ugyanis akkor döntött úgy a Microsoft, hogy elkészült a nagy mű, ami végre behozza a közösségi szolgáltatások terén mutatkozó lemaradását. A májusban remélt fejlesztés viszont elmaradt. Kicsit ugyan alakítgattak a felületen, de az, hogy a fejlécben milyen gyorsindítók vannak elhelyezve, még nem alapozza meg egy ilyen szolgáltatás piaci sikereit.

Persze egy ilyen publikus start még nem jelenti azt, hogy az oldal így veszett és többé nem kerül bemutatásra semmilyen változtatás, de a Microsoft esetében ez mégis csak így történt. Az utolsó cikk végén felvetették, hogy egy éven belül, tehát 2013 végére mindenképpen kiderül, manapság mi a sorsa egy ilyen próbálkozásnak.

Azóta eltelt egy újabb év, a Microsoft vezetőt cserélt, újabb vereségeket szenvedett el a Windows 8, a Windows 8.1, a Windows Phone 8 és a Windows Phone 8.1, a Surface tabletek és az Xbox One személyében, de bemutatta a meglehetősen pozitív fogadtatású Windows 10 operációs rendszert, felvásárolta a Nokia mobilrészlegét és számos multiplatform fejlesztésbe kezdett a Microsoft Socl pedig elfelejtődött. Sajtóközleményeket nem adnak ki, az oldalon pedig egy maréknyi (feltételezhetően valós) felhasználó osztogat meg időnként képeket. Pontos dátumokat sem ismerünk, ugyanis a bejegyzéseknél semmi ilyen jellegű adat nincs feltüntetve, nehogy kiderüljön, ha két megosztás között napok telnek el.

Ellenpéldaként említhetnénk az Ello.co közösségi portált, ami egyértelműen kijelentette, hogy a hipszterek számára szeretnének önkifejezési platformot biztosítani – hogy a Facebookkal szemben vagy mellett, azt mindenki eldöntheti maga, a hangsúly a célközönségen és a tagok közötti tematikus kapcsolaton van. Az oldal instabil, nagyon sokára megérkező meghívót kell igényelni a csatlakozáshoz, a fejlesztési és üzemeltetési költség pedig valószínűleg töredéke a Microsoft megoldásának. Ennek ellenére folyamatosan a köztudatban van, és mindenki ki akarja próbálni, hogy rájöjjön, mitől is hipszter egy hipszternek kikiáltott Facebook-klón.

A cég sajnos több helyen is hibázott a Socl bevezetésénél és kifejlesztésénél. Már maga az időzítés sem volt éppen szerencsés, bár már láttunk példát megkésett, végül mégis sikert arató közösségi szolgáltatásra. A legeslegnagyobb probléma viszont egyértelműen a közösség magára hagyása volt. A Soclt nem lehetett a Windowshoz kötni, a Windows Phone-hoz pedig még annyira sem. A célközönség – elvileg a diákság – nem kapta meg a részleteket arra vonatkozóan, miért is kellene neki Facebookról és/vagy Google+-ról Soclre váltani. A Microsoft egyszerűen azt szerette volna, ha a közzétett közösségi platformot az odatévedt közösség teszi majd naggyá. Csakhogy az emberek nem tévedtek oda.

Hasonló cikkeket olvashat az Androbit oldalán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.