Gyorsasági világrekordot döntött a japán mágnesvasút

603 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott a szupervonat.

CsP
2015. 04. 21. 7:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A maglev néven is ismert – még kísérleti szakaszban tartó – szupergyorsvonat nemrégiben felállított saját rekordját adta át a múltnak, ez 590 kilométer/óra volt. A kiemelkedően magas sebességgel nem egészen 11 másodpercig száguldott a vonat. A vasúttársaság 2027-től tervezi üzembe helyezni a Tokió és Nagoja közti mágnesvonatot, amelynek várható átlagsebessége is nagyon magas, 500 kilométer/óra lesz. A maglev-szerelvények a mágneses rendszernek köszönhetően nem érintkeznek a vasúti sínnel, hanem fölötte lebegnek, így csak a levegővel való súrlódás korlátozza a sebességüket.

A villanymotoroknál a mágneses kölcsönhatás forgatja az állórészben (sztrátor) a forgórészt, a rotort. Azonban ha a hengeres villanymotort a palást mentén felvágjuk és kiterítjük, két hosszú elemet kapunk, és a tekercseibe vezetett áram mágneses hatására egymás felett elmozdul.


Korábbi cikkünkben utána néztünk a leggyorsabb „vonatoknak”, különös figyelmet fordítva a Hyperloopra, mely akár a hangsebességet is képes lesz túllépni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.