Intelligens taxik vihetik a nézőket a tokiói olimpiára

Tovább fokozódik a globális verseny.

MA
2015. 10. 05. 15:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő év márciusától Fudzsiszavából, a Tokió közelében fekvő tengerparti városból körülbelül ötven lakost visznek majd önműködő autókkal otthonuktól szupermarketekbe, egy nagyjából három kilométeres úton – írja a The Guardian. Bár a japán fejlesztők bíznak a technológia sikerében, médiaértesülések szerint az út során kísérők ülnek majd a vezetőülésben arra az esetre, ha emberi beavatkozásra lenne szükség. Ha a tesztelés sikeresnek bizonyul, a taxikat a 2020-as tokiói olimpiára érkező nézők szállítására alkalmazhatják, és hasznosnak bizonyulhatnak olyan vidéki közösségekben is, ahol csak alig vagy egyáltalán nem érhetők el tömegközlekedési járművek.

Japánban – mint a világ egyik leggyorsabban öregedő társadalmában – úgy vélik, hogy hasznos lenne bevezetni a vezető nélküli autókat, figyelembe véve, hogy nő az idősebb sofőrök által okozott balesetek száma.

2013-ban 4,25 millió 75 éves vagy idősebb járművezetőt tartottak számon az országban, és a becslések szerint ez a szám három év leforgása alatt meghaladhatja az 5 milliót is. Hivatalos források szerint 2013-ban ez a korosztály 458 halálos közúti balesetért volt felelős, ami 20 százalékkal több, mint egy évtizeddel ezelőtt.

Koizumi Sindzsiró – a volt miniszterelnök, Koizumi Dzsunicsiró fia, egyben Kanagava prefektúra képviselője –  azt mondta: sokan úgy vélekedtek, hogy vezető nélküli autókat alkalmazni lehetetlen, „de úgy gondolom, gyorsabban megvalósul, mint gondolnánk”.

Az Egyesült Királyságban nemrég hivatalosan is megkezdődött a februárban még csak prototípusként bemutatott sofőr nélküli elektromos autó tesztelése. A LUTZ Pathfinder nevet viselő jármű Dél-London, Bristol, Covenrty és Milton Keynes területén „száguldozik” majd maximális 25 kilométeres óránkénti sebességével. A tempót egyelőre sofőr diktálja, ugyanis a próbaidőszakban a szakértők a szoftveres hibákat igyekeznek kiszűrni.

Nagy-Britannia európai szinten élen jár a vezető nélküli közlekedés technológiájában. A LUTZ mellett például a londoni Heathrow repülőtéren már jó néhány éve használnak automatikus vezérléssel működő szállító rendszereket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.