Teríti a szélessávú netet az Invitel

Év végéig további 40 ezer háztartás számára teszi elérhetővé az Invitel a 100 Mbit sávszélességű netet.

MTI
2015. 10. 07. 21:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese elmondta: a több éve elhatározott hálózatfejlesztés keretében az eddigi 120 ezer, idén újonnan bekapcsolt háztartáson felül további 40 ezer háztartásban lesz elérhető a többek között a digitális televíziózás alapjául is szolgáló technológia, így a cég ezzel együtt tavalyhoz képest megkétszerezi a fejlesztések ütemét. Kiemelte, hogy ezzel az Invitel szolgáltatási területén lévő 1,15 millió háztartásból már 600 ezerben lesznek elérhetők a vállalat legkorszerűbb technológián alapuló szolgáltatásai.

A vezérigazgató-helyettes megjegyezte, egy kormányrendelet értelmében adókedvezményt kap az a cég, amely hálózatát képessé teszi a másodpercenként 100 Mbit sebességű internet elérésére. A fejlesztésről hozott döntésben ez is szerepet játszott, ugyanakkor az a tapasztalatuk, hogy a korszerűsítés eredményeként megnő a kereslet a korszerű technológián alapuló szolgáltatások iránt – mondta. A cég regionális képviselője példaként elmondta, több mint 80 ezer méter optikai kábelt fektettek le a hálózatfejlesztés keretében, csak a 24-es körzetben.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az Invitel stratégiájában továbbra is a televíziózásra összpontosít, mert a Nielsen felmérései szerint Magyarországon – akárcsak az Egyesült Államokban és kisebb mértékben Európában – továbbra is a lineáris tévézés a meghatározó. A piackutató adatai szerint Magyarországon nagyjából 70 százalék a lineárisan tévézők aránya, és érdekes módon ez jellemző a fiatalabb korosztályra is. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre inkább jellemző az internetes tartalomfogyasztás. A televíziózásban a nemzetközi trenddel egyezően Magyarországon is a sorozatok a legnézettebb termékek.

Iski István marketingigazgató elmondta: az Invitel saját kutatása szerint előfizetőik 37 százaléka néz rendszeresen HD-minőségű, azaz nagy felbontású tartalmakat. Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály számára a tévézés fő helyszíne már nem a nappali, mint az idősebbeknél, hanem a hálószoba. Az előfizetők 10 százaléka mondta az, hogy jellemzően a konyhában néz tévét.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.