Ha beválik a rendszer, az SNCF mind a negyvenezer biztonsági kamerájára telepíthetik a szoftvert.
Stéphane Volant, az SNCF főtitkára az AFP francia hírügynökségnek elmondta: a program érzékeli a testhőmérséklet és a beszéd hangszínének megemelkedését, valamint a mozdulatok szakadozottságát, ami idegességről árulkodhat. A szoftvert pályaudvarokon tesztelik, az adatvédelmi szabályok tiszteletben tartásával – jegyezte meg Volant.
A társaság vezetője tudatta: a teszt során azt akarják kideríteni, hogy a szoftver valóban csak a gyanús viselkedést szűri-e ki, valamint hogy az utazóközönség elfogadja-e a fokozott megfigyelést.
A program a csomagok esetében azt minősíti gyanúsnak, amely hosszabb ideig áll egy helyben, háborítatlanul.
Ezzel egy időben az SNCF azt is mérlegeli, hogy munkatársait testkamerával szereli fel, és tavasszal olyan okostelefon-applikációt is terveznek, mellyel bárki riadóztathatja a hatóságokat.
A Franciaországot, Belgiumot és Hollandiát összekötő Thalys expresszvonatok állomásain, Lille-ben és Párizsban az SNCF biztonsági beléptető kapukat szerel fel. A nyáron ugyanis a Hollandiából Franciaországba tartó Thalyson hiúsítottak meg merényletet.
Az AFP azt írja: a törvényhozás is vizsgál egy olyan jogszabály-módosítási javaslatot, amely lehetővé tenné a tömegközlekedési vállalatok biztonsági szolgálatai számára, hogy az utasok beleegyezésével megmotozhassák őket vagy átkutathassák a csomagjaikat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!