Hazánkban is kapható a veszélyes túrafelszerelés

Olyan topmárkák buktak meg, mint a The North Face, a Mammut, a Columbia és a Patagonia.

MNO
2016. 01. 25. 12:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyebek között tumorok kialakulásáért is felelhetnek a pfc-k, azaz a poli- és perfluorozott vegyületek, melyeket a Greenpeace különféle túrafelszerelésekben talált. A vizsgált negyven terméknek mindössze tíz százalékát, tehát négy terméket nem kezelték a szerrel, mely a felszerelések vízállóságáért felel.

A vizsgált termékek közül egy The North Face hátizsák származott magyarországi üzletből. A hátizsákban nem sokkal a kimutatási határ fölött, de megtalálhatók voltak a pfc-k.

Az írás felhívja a figyelmet, hogy „a vizsgálat magas koncentrációban mutatott ki perfluoroktánsavat (pfoa) is a The North Face és a Mammut márkák egyes termékeiben. A pfoa az egyik legkárosabb hosszú szénláncú pfc, melynek többféle egészségkárosító hatása bizonyított, és egyebek között rákkeltő kockázata is ismert. Norvégiában ezért már be is tiltották a vegyület használatát.

Az elmúlt években sok túratermékekre szakosodott márka igyekezett átállni a hosszú szénláncú pfc-kről a rövid láncúakra, amelyek szerintük jobb alternatívát jelentenek. Az érintett gyártók azt állították, hogy már nem használják a legveszélyesebb, leghosszabb láncú pfc-vegyületeket, mégis tizennyolc termékben kimutatták őket – olvasható a honlapon.

Kiemelik továbbá, hogy a közelmúltban több száz tudós foglalt állást amellett, hogy a rövid láncú pfc-ket is kerülni kell. A Greenpeace ezért felhívja az érintett gyártókat, hogy ha már úgy reklámozzák magukat, mint akik szeretik a természetet, ne használják a veszélyes anyagokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.