Taxit, repülőjegyet és még számos szolgáltatást lehet interneten rendelni, akkor a szállodai szolgáltatások esetében miért van ez másképp? Ezen kívántak változtatni azok a hazai szakemberek, akik kifejlesztették a TMRW Hotels applikációt okosszállodák számára. És hogy mi is az előnye a hagyományos szállodákkal szemben az okoshoteleknek? Például az, hogy soha nem kell sorban állni, hosszú perceket várakozással tölteni. Az applikáció segítségével ugyanis a vendég foglalhat szobát, be- és kijelentkezhet, beállíthatja az érkezés idejére a szoba hőfokát, kérhet extra takarítást, sőt, a virtuális „Ne zavarjanak!” táblát is kiteheti. A megrendelő telefonja – bluetooth kapcsolat révén – egyben szobakulcs is, sőt, késői érkezés esetén a szálloda főbejáratát is nyitja. Emellett reggeli- vagy éppen taxirendeléshez, fizetéshez, számlaigényléshez sem kell mást tenni, mint igénybe venni a telefonra letöltött alkalmazást.
Az okoshotelben nincs recepció, a szálloda kis létszámú személyzettel (legfeljebb 15 fő) működik, az ő munkájukat – például hogy a szobalányoknak mikor melyik szobát kell rendbe tenniük – is az alkalmazás irányítja, a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Minden szobában van okostévé, és a szálloda egész területén igénybe vehető szélessávú internet és ingyenes wifi. Akkor sincs probléma, ha a vendégnek lemerül a telefonja, ugyanis a szállodában számos kölcsöntöltő is rendelkezésre áll. Ha pedig a szobában felejti vagy, ne adj’ isten elveszíti a készülékét, az sem tragédia, ugyanis a hotelban cseretelefonok sokaságát veheti igénybe. Hogy a vendég kényelme semmiben ne szenvedjen csorbát, az alkalmazás digitális kalauza szórakozóhelyeket és éttermeket is ajánl a látogatóknak. Kizárólag magasan értékelteket, amelyeket bárki azonnal ellenőrizhet a mobilján.
Az üzemeltetők szerint a március elején, Budapesten, a Nyár utcában, a bulinegyed közvetlen szomszédságában megnyílt negyvenszobás KViHotel Budapest a költséghatékonyságnak köszönhetően az árhoz képest magasabb – négycsillagos – szolgáltatást tud nyújtani a vendégeinek. Az applikációnak több változatát is kifejlesztették: a szállodák mellett hostelek, airbnb apartmanházak és irodaházak üzemeltetői számára is kidolgoztak már egy-egy verziót, a TMRW HK (housekeeping), pedig a vendéglátóhelyek és szállások takarítását és karbantartását teszi hatékonyabbá. A cégcsoport célja, hogy a szállodaipari innovációnak számító alkalmazás legyen Európa már üzemelő és a most épülő szállodáinak az informatikai alapja.