Évek óta figyelmeztették a céget a biztonsági kockázatokra

Vasárnapi brit sajtóértesülések szerint a Virgin Galactic pontosan ismerte a teszt gyenge pontjait.

2014. 11. 02. 14:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Virgin Galactic egy olyan légi járművet fejleszt ki, amelyet egy hordozó repülőgép visz fel a magas légkörbe, és onnan saját rakétahajtóművével emelkedik tovább 100 kilométeres magasságba, a világűr határára. A cég turistáknak kínálja az űrutazás élményét, fejenként és utanként 250 ezer dollárért.

A repülésekre több mint hétszáz foglalás érkezett eddig. Az utaslistán a sztárvilág olyan nevei is szerepelnek, mint Tom Hanks, Justin Bieber, Ashton Kutcher és Leonardo DiCaprio.

A Virgin azt remélte, hogy már 2015 elején fogadhatja az első űrturistákat, akik a cég ígérete szerint megtapasztalhatják a súlytalanságot, mint az igazi űrhajósok, és a világűr pereméről csodálhatják meg a Föld látványát.

A The Sunday Times című tekintélyes vasárnapi brit konzervatív lap által idézett szakértők szerint azonban ebből legalább 2020-ig nem lesz semmi.

John Zarnecky professzor, a brit űrügynökség tudományos tanácsadó bizottságának elnöke a lapnak nyilatkozva kijelentette: a szerencsétlenség öt évvel veti vissza a fejlesztést.

Egy másik vasárnapi konzervatív brit lap, a The Sunday Telegraph a birtokába került e-mailekre és egyéb dokumentumokra hivatkozva azt írta, hogy az elmúlt években sok szakértő figyelmeztette Branson cégét az űrrepülőgéphez kifejlesztett rakétahajtómű veszélyeire. A lap által idézett vezető szakértők egyike, Carolynne Campbell már 2007 óta rendszeresen felhívta a Virgin Galactic és az amerikai szakhatóságok figyelmét arra, hogy a jármű üzemanyagához használt oxidáló anyag, a dinitrogén-oxid (N2O) tulajdonságairól még nem tud annyit a tudomány, hogy ezt az anyagot az utasszállító légi járművek számára egyértelműen biztonságosnak lehessen tekinteni.

Más szakértők azt állapították meg most előkerült korábbi figyelmeztetéseikben, hogy a Virgin Galactic elavult tesztelési módszereket alkalmaz, és a teszteket nem veti alá független ellenőrzésnek.

A vasárnapi brit sajtó felidézi, hogy a hajtómű földi próbái közben már 2007-ben is történt egy robbanás, amelyben három technikus meghalt, többen megsérültek.

A mostani baleset a kaliforniai Mojave-sivatag felett végzett pénteki próbarepülés közben történt. A földről készített felvételsorozat azt mutatja, hogy a SpaceShipTwo nevű jármű leválik a hordozógépről, beindul rakétamotorja, ám másodpercekkel később robbanás történik, és a gép darabjaira hullik szét.

Az egyik pilóta életét vesztette a szerencsétlenségben, a másik ejtőernyővel földet ért, de súlyosan megsérült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.