A több helyen és többször elhangzott már, hogy a magyar futball nem tudta megfelelően kezelni a válogatott sikeres Eb-szereplését. Arról, hogy miként gondolkodnak a sikerről, üzletről Lengyelországban, Mitrovits Miklós, az Ekstraklasa szerkesztője beszélt a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában.
Mint mondta, a lengyel első osztály, az Ekstraklasa egy önálló üzleti alapon működő liga, amelynek alapvető célja a profitszerzés. A legnagyobb bevétel (közel 95 százalék) a tévéközvetítésekből érkezik. Viszont minden meccset fizetős sportcsatornán adnak, amelyet a legdrágább fizetős csomagban lehet megvásárolni.
Mitrovits rámutatott, hogy a piaci alapú gondolkodásnak jól érzékelhető bizonyítéka van: ez pedig az, hogy az átlagnézőszám már most, az őszi szezonban 13 százalékos növekedést mutat (fordulónként nagyjából 9 ezer emberről beszélünk) a tavalyihoz képest. És ez a szám valószínűleg nőni fog Mitrovits szerint, hiszen a tavaszi rájátszásra mindig többen látogatnak ki.
Kiemelte, a növekedés részben köszönhető az Eb-sikernek, de azért inkább a komoly és fokozatosan felépített marketingtevékenységnek. „Már nyáron rákészültek a kontinenstornára, nagy energiát fektettek bele” – tette hozzá.
Persze az is fontos, hogy több olyan csapat (Legia Warszawa, Energa Gdańsk) van, amely mögött tőkeerős vállalkozások és városok állnak. Ezek pedig húzzák a többi klubot is, amelyekhez így jönnek a szponzorok.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!