Cipőszavatosság: három napon belül visszavihetem?

Egy egyszerű cipő vásárlásakor is számtalan szavatossági probléma merülhet fel. Ön volt már ilyen helyzetben? Bármikor lehet...

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
2013. 09. 09. 6:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahány vásárlás, annyi probléma és kérdés merülhet fel a cipők-lábbelik szavatosságával kapcsolatban. Válogattunk a legérdekesebb, illetve legáltalánosabb kérdésekből és megtudhatja ezzel kapcsolatos válaszunkat az alábbiakban.

Ha 3 munkanapon belül vittem vissza a cipőt, a kereskedő automatikusan cserélni köteles?

Ha már nincs ugyanolyan cipő, köteles vagyok elfogadni másféle cipőt cserének?

Ha már nincs ugyanolyan típusú cipő csereként, akkor köteles vagyok elfogadni a kereskedő felajánlását, miszerint a későbbiekben levásárolhatom más termékre az üzletében a vételárat?

Ha a kifogásolt cipő ára azóta alacsonyabb, akkor elállásom esetén az alacsonyabb árat kell visszakapnom?

Gyermekemnek vásárolt lábbeli méret szerint kicsinek bizonyult, visszavittem a kereskedőhöz 3 napon belül, de nem cserélte ki. Helyes ez?

Helyes eljárás az, ha kereskedő nem hajlandó a terméket kicserélni, hanem átveszi javításra?

 

 

A kereskedő a blokk hiányában nem hajlandó foglalkozni a cipőre vonatkozó kifogásommal, pedig ilyen cipőt csak ott lehet kapni. Mit tehetek?

Vásárláskor nem kaptam blokkot, sajnos hiba merült fel a lábbelivel kapcsolatban, de nem hajlandó vele foglalkozni a kereskedő, a blokk hiánya miatt. Hiszen ő követett el mulasztást, miért engem ér hátrány miatta?

Az üzlet által bemutatott szakvélemény szerint a cipőt rendeltetésellenesen használtam, ezért annak javítását csak fizetés ellenében vállalják. Mit tehetek?

A cipőt akciósan vettem, és a pénztárnál azt mondták, erre nincs garancia, csak egy héten belül vihetem vissza, ha probléma van. Igaz ez?

Ha webáruházból rendeltem a lábbelit, akkor igaz az, hogy 8 munkanapon belül indokolás nélkül visszaküldhetem a terméket?

Gyógylábbelit készített nekem a cipész, de nem megfelelő, töri a lábam. Van ezzel kapcsolatban szavatossági jogom?

 

 

Vásároltam egy cipőt, akcióként egy másik cipőt adtak ajándékba. Mindkét termékkel kapcsolatban élhetek minőségi kifogással?

Nem tetszik a fiamnak a cipő színe, visszavittem, hogy cseréljék ki; de sajnos nem jártam sikerrel.

Letelt a hat hónap a vásárlás óta, és a kereskedő nem hajlandó foglalkozni a kifogásommal.

Lábbeli minőségvizsgálata mely szerveknél kérhető a fogyasztó részéről?


További hasznos információk: www.nfh.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.