Ahány vásárlás, annyi probléma és kérdés merülhet fel a cipők-lábbelik szavatosságával kapcsolatban. Válogattunk a legérdekesebb, illetve legáltalánosabb kérdésekből és megtudhatja ezzel kapcsolatos válaszunkat az alábbiakban.
Ha 3 munkanapon belül vittem vissza a cipőt, a kereskedő automatikusan cserélni köteles?
Ha már nincs ugyanolyan cipő, köteles vagyok elfogadni másféle cipőt cserének?
Ha már nincs ugyanolyan típusú cipő csereként, akkor köteles vagyok elfogadni a kereskedő felajánlását, miszerint a későbbiekben levásárolhatom más termékre az üzletében a vételárat?
Ha a kifogásolt cipő ára azóta alacsonyabb, akkor elállásom esetén az alacsonyabb árat kell visszakapnom?
Gyermekemnek vásárolt lábbeli méret szerint kicsinek bizonyult, visszavittem a kereskedőhöz 3 napon belül, de nem cserélte ki. Helyes ez?
Helyes eljárás az, ha kereskedő nem hajlandó a terméket kicserélni, hanem átveszi javításra?
A kereskedő a blokk hiányában nem hajlandó foglalkozni a cipőre vonatkozó kifogásommal, pedig ilyen cipőt csak ott lehet kapni. Mit tehetek?
Vásárláskor nem kaptam blokkot, sajnos hiba merült fel a lábbelivel kapcsolatban, de nem hajlandó vele foglalkozni a kereskedő, a blokk hiánya miatt. Hiszen ő követett el mulasztást, miért engem ér hátrány miatta?
Az üzlet által bemutatott szakvélemény szerint a cipőt rendeltetésellenesen használtam, ezért annak javítását csak fizetés ellenében vállalják. Mit tehetek?
A cipőt akciósan vettem, és a pénztárnál azt mondták, erre nincs garancia, csak egy héten belül vihetem vissza, ha probléma van. Igaz ez?
Ha webáruházból rendeltem a lábbelit, akkor igaz az, hogy 8 munkanapon belül indokolás nélkül visszaküldhetem a terméket?
Gyógylábbelit készített nekem a cipész, de nem megfelelő, töri a lábam. Van ezzel kapcsolatban szavatossági jogom?
Vásároltam egy cipőt, akcióként egy másik cipőt adtak ajándékba. Mindkét termékkel kapcsolatban élhetek minőségi kifogással?
Nem tetszik a fiamnak a cipő színe, visszavittem, hogy cseréljék ki; de sajnos nem jártam sikerrel.
Letelt a hat hónap a vásárlás óta, és a kereskedő nem hajlandó foglalkozni a kifogásommal.
Lábbeli minőségvizsgálata mely szerveknél kérhető a fogyasztó részéről?
További hasznos információk: www.nfh.hu