Komolyan nem talált jobb szponzort a Liverpool?

Lecserélte a csapat a Garuda Indonesia légitársaságot a Malaysia Airlinesra. Igen, arra a cégre.

Földi Bence
2016. 10. 11. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új, hároméves szponzori szerződést kötött a Liverpool FC – írta kedd délelőtt a Liverpool Echo. A csapat eddig a Garuda Indonesia nevű légitársasággal állt szerződésben – ám a kontraktus 2016-ban lejárt. Most a klub hivatalos légi közlekedési partnere a Malaysia Airlines lett.

Billy Hogan, a Liverpool kereskedelmi igazgatója szerint a klubnak régóta különleges a viszonya Malajziával, ahol szintén szenvedélyesen szeretik a futballt. Kiemelte, milyen remek fogadtatásban részesült a csapat, amikor 2011-ben, majd négy évvel később is érintette előszezonbeli túráján az országot.

Peter Bellew, a Malaysia Airlines vezérigazgatója pedig azt emelte ki, hogy a két brandnek milyen hosszú és illusztris történelme van. A Liverpoolt sokan szeretik Délkelet-Ázsiában – amely a cég fő működési területe –, ráadásul a csapat révén Európa felé is nyithat a Malaysia Airlines – taglalta.

A fentiek alapján kölcsönösen előnyös szerződésnek tűnik ez. Gondoljunk bele: a Liverpoolnak pozitív, hogy a komoly potenciállal bíró délkelet-ázsiai piacon újabb cég révén erősödhet mint brand. A Malaysia Airlines pedig Nyugat-Európában terjeszkedhet. De azért nem árt picit a dolgok mögé nézni.

A Malaysia Airlines az utóbbi idők legrosszabb hírnevű légitársasága, méghozzá két 2014-es szerencsétlenség miatt. Március 8-án – valószínűleg – az Indiai-óceán déli részén csapódott a vízbe a társaság MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén. A gép első darabjait Réunion szigetén sodorta partra a víz hónapokkal a szerencsétlenség után, azóta például Mauritiuson és Tanzániában is találtak roncsdarabokat.

2014. július 17-én is lezuhant egy maláj gép: az MH17-es járatot Kelet-Ukrajnában lőtték le. A fedélzetén 298 ember tartózkodott, egy holland vizsgálat pedig nemrég kiderítette: a repülőt orosz szakadár területről érkező BUK-rakétával szedték le.

A 131 nap különbséggel bekövetkezett két szerencsétlenségben összesen 537-en vesztették életüket. Ráadásul a második eset komoly politikai konfliktus egyik fontos pontja is, hiszen a Nyugat és Oroszország Ukrajnával kapcsolatos vitáinak és összecsapásainak gyakori témája és kiindulópontja az, ami a maláj géppel történt.

Emellett még egy faktort érdemes lehet kiemelni: a Malaysia Airlines honlapja szerint gyakran nyújtanak charterjáratos szolgáltatást Délkelet-Ázsiában túrázó futballkluboknak. Így volt már együttműködésük például a Reallal, a Barcával, az Arsenallal, a Chelsea-vel és a Manchester Uniteddel is.

Azaz egy olyan céggel szerződtünk, amelynek a nevéhez több mint ötszáz ember halálát köti a közvélemény, ráadásul korábban a Manchester Uniteddel is együttműködött. Well done, staff, well done!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.