Konferencia a családról

2001. 02. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az anyagi támogatáson túl a családbarát társadalmi szemlélet kialakítása a családpoltika legfontosabb eleme – jelentette ki Harrach Péter szociális és családügyi miniszter, a témában tartott tegnapi konferencián. Mint mondta: egyre inkább elfogadott a társadalomban az élettársi kapcsolaton alapuló családmodell, és növekszik az úgynevezett egyszülős családok száma is. Ennek ellenére azonban az egészséges családmodellt, a házasságban élő, több gyereket nevelő szülők életmódját kell eszményképként a fiatalok elé állítani. Hozzátette: az oktatás és a média mellett a társadalmi és az egyházi szervezetek tehetik a legtöbbet a közgondolkodás átformálásáért, a fiatalok házasságra történő felkészítéséért, a családi közösségek erősítéséért. Erre egyébként a tárca az idei költségvetéséből is komoly összeget fordít, pályázatok útján.Kamarás Ferenc demográfus kifejtette: az elmúlt tíz évben mintegy negyven százalékkal csökkent a házasodási kedv. Ugyanebben az időszakban kitolódott a házasodók átlagéletkora is: míg a nők 1990-ben átlagosan 21 éves korukban mentek férjhez, addig 2000-re már 24-25 évesen. Míg 1980-ban a 20 éves lányok 48 százaléka volt hajadon, addig 2000-ben 90 százalékuk. A házasodási kedvet jelentősen befolyásolja a nők iskolai végzettsége is. Az utóbbi években ugyanis több nő járt egyetemre, mint férfi. Hozzátette: az elmúlt tíz évben valamennyi vizsgálat megerősítette, hogy a házasságok számának csökkenésével egy időben felerősödött az együttélési formák terjedése.Kamarás Ferenc ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a vizsgálatok szerint továbbra is a házasság a legtartósabb partnerkapcsolat. Az együttélés – függetlenül attól, hogy születtek-e gyermekek a kapcsolatból – könnyen felbomlik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.