A dzsihád harcosai

2002. 10. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csecsenföld védői, a fegyveres csoportok s gerillaszervezetek soraiban rendszeresen feltűnnek a helyiektől eltérő, sötét hajú s szemű, arab külsejű legények. Róluk csak suttogva beszélnek beosztottaik és harcostársaik. Ők azok az „arab csecsenek”, akik az iszlám győzelméért harcolnak Csecsenföldön, Boszniában vagy a Távol-Keleten. Ők az iszlám világ szent harcosai.
Mint a tálib rendszer esetében, itt is a vallási iskolák – madraszák – hallgatóiból kerül ki az ellenállók java része. Afganisztánban és Pakisztánban tanulnak a legtöbben, Iszlámábád közlése szerint csak náluk hatezer ilyen iskola van. Ide özönlenek a hitükért tenni akaró fiatalok a világ minden részéből: arabok, közép-ázsiaiak, távol-keletiek, sőt európaiak és amerikaiak is (mint John Walker Lindh esete is bizonyítja). Az iskolák ideológiát adnak, s kiválasztják azokat a fiatalokat, akik képesek lehetnek harctéren is megszolgálni a bizalmat. Ők olyan kiképzőtáborokba kerülnek, amelyeket az afgán– szovjet háború óta használnak. Ha felkészítésük befejeződött, belépnek ebbe a sajátos idegenlégióba.
Ezek a harcosok nem szoktak beteget jelenteni, kisebb sebesülésük miatt lemaradozni, vagy akár egyet is kihagyni a nap öt imájából. Ugyanakkor lesújtó véleményük van a csecsenekről: „Jó harcosok, de rossz mozlimok” – vélte egyikük. Való igaz, a csecsenek az orosz civilizációs ártalmaknak nem tudnak ellenállni, ezért dohányoznak és nőkkel szórakoznak. A vahabiták – ahogy a Szaúd-Arábiában uralkodó szekta után nevezni szokták a szélsőséges ideológiával felvértezett arab harcosokat – kizárólag a harc miatt vannak Csecsenföldön, így érthetetlennek tartják, hogy a hazájáért küzdő fegyveres jókedvre derülhet a harcok szüneteiben. Emellett vallási szempontból is jelentős különbségek adódnak. A vahabiták a „tiszta iszlámot” követik, a csecsenek pedig a „naksbandi szúfizmus” hívei. Ez utóbbi helyi szentek követését is engedélyezi, amely a tiszta iszlám számára elképzelhetetlen (még Mohamed próféta sírja előtt sem szabad meghajolni!). Ezért a két csapat egymást segítve, de egyedül harcol, saját parancsnokuk alatt.
Ilyen vezető volt Hattab, a „fekete arab”, akit az év elején lőttek le a szövetségi katonák. Oroszország Oszama bin Ladenje a nyolcvanas évek közepén harcolt a szovjetek elleni háborúban, majd 1992-ben arab társaival együtt részt vett bizonyos katonai műveletekben a frissiben függetlenné vált, zavaros Tádzsikisztánban. Innen vezetett Csecsenföldre az útja, ahol aztán utolérte a halálos lövés. Egy vezér elveszítése azonban nem jelenti a hadsereg szétszaladását. Mindig lesznek Hattabok, és mindig lesznek fiatalok, akik követik őket. Pénzt pedig bőségesen biztosítanak az iszlám országok. Hitük szerint a rászorulóknak rendszeres alamizsnát (zakát) kell adniuk, és az így gyűjtött összeget fel tudják használni különböző alapítványok támogatására, ahonnan egyenes az út a „fekete arabok” zsebébe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.