A Városháza zsarolja Zuglót parkolásügyben

Abban az esetben vezetheti be Zugló a fizetőparkolást az Állatkerti körúton, ha csatlakozik a sfővárosi önkormányzat által létrehozott Budapesti Önkormányzati Parkolási Társuláshoz (BÖPT) – tájékoztatta nemrégiben Pócs Attila, a Főpolgármesteri Hivatal programirodájának vezetője a kerületi illetékeseket.

Gidró Kriszta
2002. 10. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zugló képviselő-testülete még négy évvel ezelőtt döntött a fizetőparkolás bevezetéséről az Állatkerti körút Dózsa György út és a Vidám Park főbejárata közötti szakaszán. A tervek szerint a parkolóautomaták beszerzésére és üzemeltetésére nyílt pályázatot írtak volna ki. A testület tervei szerint az Állatkerti sétány a korlátozott várakozási övezetbe tartozna, és reggel nyolctól este nyolcig kellene fizetni a parkolásért.
Zugló vagyongazdálkodási bizottságának legutóbbi ülésén tárgyalta az erre vonatkozó javaslatot. Pócs Attila, az egység vezetője az előterjesztés szerint azt közölte a megbeszélésen: nyílt pályáztatás esetén nem lehetséges az egységes parkolókártya alkalmazása a parkolóórákban. Az egységes parkolókártya alkalmazását egyébként a főváros rendelete írja elő. Pócs azt is közölte: ha Zugló csatlakozik a főváros által létrehozott parkolási társuláshoz, úgy a főváros megtervezteti, engedélyezteti és kiépíti a teljes parkolási rendszert. Az ígéret szerint ebben az esetben a költségeket a főváros állja, a parkolóórákat pedig kamatmentes lízingszerződéssel bocsátja Zugló rendelkezésére.
Az előterjesztés úgy fogalmaz: „Nem látjuk megvalósíthatónak a nyílt pályázat kiírását az Állatkerti körút fizetőparkolás kiépítésére és működtetésére, mivel a pályázathoz szükséges forgalomtechnikai tervet nem tudjuk elkészíttetni, sem jóváhagyatni a főváros csatlakozása nélkül.” A javaslatban az is olvasható: tekintettel arra, hogy önkormányzati választások lesznek a közeljövőben, nem lenne célszerű a nyílt pályáztatással megkerülni a főváros rendeletét, mivel ezt a „botrányt” sokan kihasználnák a választási kampányban.
A vagyongazdálkodási bizottság az MSZP–SZDSZ-es képviselők szavazataival végül elfogadta a határozati javaslatot. Ennek értelmében felkérik a polgármestert, hogy készítse elő a kerület csatlakozását a BÖPT-höz. A testületnek azt javasolja a bizottság, hogy módosítsa korábbi határozatát, hogy mellőzni lehessen a nyílt pályáztatást. A fideszes képviselők úgy vélik: a főváros zsarolja a kerületet. Szerinte egyébként az Állatkert és a Vidám Park előtt nem is kellene bevezetni a fizetőparkolást, hiszen azon a környéken általában nagycsaládosok és kisgyermekes házaspárok várakoznak. Mint mondták, sokkal célszerűbb lenne korlátozni az autóforgalmat az Állatkerti körúton. Szerintük a legjobb megoldás az lenne, ha parkolni csak állatkerti vagy vidám parki belépő megvásárlásával lehetne a körúton. Az ellenzéki városatyák szerint a korlátozott várakozási övezet bevezetése ráadásul teljesen életszerűtlen. Elképzelhetetlen ugyanis, hogy egy család azért rohan végig két óra alatt az Állatkerten, vagy egy idős ember fürdőnadrágban azért jön ki a Széchenyi fürdőből, hogy százforintosokat dobáljon a parkolóórába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.