Norris egy magyar kedvencről beszélt, és ezt gondolja Piastri manőveréről

Minden lényeges kérdés eldőlt a rajt után a Forma–1-es Belga Nagydíjon. A második helyről rajtolt Oscar Piastri fél „valódi” kör elteltével megelőzte a pole pozíciós Lando Norrist, és ezután simán tartotta az első helyet a vasárnapi verseny végéig a csapattárs előtt. A harmadik Charles Leclerc-nek nem volt ennyire könnyű futama, Max Verstappen sok fejtörést okozott neki Spában.

2025. 07. 28. 10:04
Piastri éremmel a nyakában ünnepelt a belga dobogón Fotó: NurPhoto/Marcel van Dorst
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Forma–1-es Belga Nagydíj a Spában gyakori forgatókönyvvel jelentkezett, eső miatt másfél óra késéssel rajtolt ez a mezőny, amely aztán még négy körön keresztül a biztonsági autó mögött rostokolt. A második Oscar Piastri (McLaren) ebben az időszakban kiötlötte, hogyan fog elmenni csapattársa, Lando Norris mellett, és amikor végre szabad lett a versenyzés, fél körön belül meg is ejtette a manővert – igaz, az előzéshez a brit pilóta hibája is hozzájárult. Piastri aztán nem viszonozta a „szívességet” Norrisnak, ő makulátlan futamot teljesített, és az egyetlen kiállása során kapott közepes keverékét sem koptatta el annyira, hogy a kemény abroncsokon versenyzett másik McLaren utolérhesse. Norris persze mindent beleadott a végén, de 3,5 másodperccel a csapattársa után ért célba.

Piastri már a futam elején dűlőre vitte a dolgot
Piastri már a futam elején dűlőre vitte a dolgot (Fotó: NurPhoto/Andrea Diodato)

Piastri tudta, hogy azonnal lépnie kell

Ezt nyilatkozta a boldog futamgyőztes:

Eseménydús futam volt. Tudtam, hogy az első körben nyílik a legjobb lehetőségem arra, hogy az élre törjek. Jól gyorsítottam ki az egyes kanyarból, majd a gázon tartottam a lábam, amennyire lehetett az Eau Rouge-ban. Ezután az irányításom alatt tartottam a futamot, bár a végén kicsit szenvedtem, a közepes gumik már nem voltak túl jó állapotban az utolsó öt-hat körben 

– beszélt a nehézségekről Piastri, aki azt is elmondta, duplán csalódott volt az időmérőn megszerzett második helye és a Belga Nagydíjon való gördülő rajt miatt is, de végül minden jól alakult az ő szempontjából. Most pedig már a következő versenyhétvégén jár az esze. Tavaly éppen nálunk ünnepelte pályafutása első futamgyőzelmét. – Jó lesz visszatérni Magyarországra, szeretem azt a pályát.

Norrisnak nagyszerűen alakult a Belga Nagydíj előtti két futama. Ausztriában és Nagy-Britanniában is nyert, így szépen lassan csökkentette a lemaradását Piastrival szemben. Spában folytathatta volna ezt, de a sprinten is mögötte végzett (az ausztrál lett a második, Norris a harmadik), majd a fő versenyen is elbukta az első helyet, és másodikként futott be, a hátránya pedig 16 pontra nőtt. Sportszerűen elismerte, a csapattársa rászolgált a sikerre.

– Oscar jobb munkát végzett nálam, mást nem nagyon tudok mondani. Bátrabb volt az Eau Rouge-nál, és a szélárnyék is segítette. Az elején ő jobb volt, utána pedig már nem tudtam mit kezdeni. Nyerni szerettem volna, de Oscar megérdemelte. A csapat miatt örülök, kettős győzelemmel zártunk, Belgiumban sok-sok év után először – emelte ki a pozitívumokat Norris, aki azért bevallotta, kissé csalódott is, amiért nem győzött. Na de majd talán a Hungaroringen, ahol jó szereplésben reménykedik. – A magyar pálya az egyik kedvencem, és jó eredményeket értem el ott, szép emlékeket őrzök róla. És nem mellesleg jobban fekszik nekem, mint Spa. Várom a következő futamot!

Leclerc-t megizzasztotta Verstappen

Charles Leclerc (Ferrari) a harmadik helyről nem tudott beleszólni a McLarenek versenyébe, inkább azzal volt elfoglalva, hogy maga mögött tartsa Max Verstappent (Red Bull). Ez sikerült is neki, de a feladat nehézségét jól mutatja, hogy a leintéskor csak bő másfél másodperc választotta el a két pilótát.

– Max szinte végig két másodpercen belül autózott hozzám képest, és sosem könnyű ellene védekezni. Tudtam, hogy az első kör lesz a legnehezebb, mert a McLareneknek és Maxnak jobb volt a tapadása. Szerencsére gyorsan felszáradt a pálya, és azzal feljavult a tempóm. Max végig a nyakamba lihegett, úgyhogy örülök, hogy meg tudtam tartani a harmadik helyet. Nagy volt a nyomás rajtam, és a körülmények sem könnyítettek a helyzetemen, úgyhogy a futam egy pontján szóltam a versenymérnökömnek, hogy hagyjon békén – idézte fel a monacói pilóta, aki szerint jól működtek a Ferrari fejlesztései, és remélhetőleg mostantól meg tudja nehezíteni a McLarenek dolgát.

A döntő momentum:

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.