A Malév megállapodott a tulajdonos ÁPV Rt.-vel és a Pénzügyminisztériummal, hogy megkezdik a tőkeemeléses privatizáció előkészületeit. A légitársaság vezetése tulajdonosi közreműködéssel három-hat hónap alatt feltérképezi a piacot, a tőkebevonásról szakmai vagy pénzügyi befektetővel kezdik meg a tárgyalásokat – nyilatkozta tegnap Váradi József, a Malév Rt. vezérigazgatója. Mint arról a napokban beszámoltunk, a Malévnak harmincmilliárd forint friss tőkére van szüksége repülőgépek vásárlásához, illetve, hogy visszafizesse a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt.-től felvett hitelt. Az új Bomberdier repülőgépek tőkeigénye 16 milliárd forint, a hitelek kifizetésére pedig 14 milliárdot kellene fordítani. A piacon az általános válság miatt egyelőre nem jellemző, hogy szakmai befektető emelne tőkét egy légitársaságnál, a pénzügyi befektetőnél viszont fennáll a veszélye annak, hogy megszüntetik a céget. A közelmúltban például a bolgár légitársaságot vásárolták fel, majd felszámolták. Váradi József lapunknak úgy nyilatkozott, hogy pénzügyi befektetőt csak abban az esetben vonnak be a privatizációba, ha elkötelezi magát a Malév hosszú távú működtetése mellett. Megkezdődnek a tárgyalások a szövetségi csatlakozásról is, a Malév számára vagy a Delta és az Air France vezette Skyteam, illetve az American Airlines, British Airways érdekeltségű Oneworld lenne megfelelő partner.
Az ÁPV Rt. hatmilliárd forint tőkejuttatásról határozott a közelmúltban, ehhez azonban kormánydöntés szükséges. Mivel döntés még nincs, ám a Malévnak szüksége van a pénzre a repülőgépvásárlások miatt, valószínű, hogy a pénzt – befektető hiányában – az MFB nyújtja továbbra is hitelként. Az MFB-vel azonban még meg kell állapodni arról, hogy hosszú távú hitelként biztosítsa az összeget.
Óriási pofonnal rajtolt a Vasas, az NB I egyik kiesője szintén kikapott
