Újabb bombariadók

Körülbelül tizenötmillió forintos kárt okozott a magyar légitársaságnak, hogy egy héten belül négy gépet kellett visszafordítani a levegőből – tudatta lapunkkal Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője. Tegnap bombafenyegetés miatt a zürichi és a párizsi járatnak kellett visszatérnie. A tűzszerészek egyik gépen sem találtak bombát.

Munkatársainktól
2002. 10. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a hangszakértői vélemény csak a jövő héten érkezik meg, a rendőrség szerint feltehetőleg ugyanaz a középkorú férfi fenyegetőzött bombával mind a négy alkalommal – nyilatkozta lapunknak Garamvölgyi László, az ORFK kommunikációs igazgatója. Hozzáfűzte: a múlt héten egy újpesti és egy angyalföldi, tegnap pedig egy XVII. kerületi nyilvános fülkéből telefonált, és szinte szóról szóra ugyanazt a rövid szöveget mondta mindanynyiszor. A rendőrség nagy erőkkel keresi a tettest.
A Malév Boeing 737-es zürichi járata tegnap reggel nyolc órakor szállt föl Ferihegyről, ám néhány perc múlva egy ismeretlen telefonáló jelezte, hogy bombát juttatott a fedélzetre, ezért az utasszállító visszafordult – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője. Elmondta, hogy a tűzszerészek átvizsgálták a gépet, és mivel nem találtak rajta robbanóanyagot, az nem sokkal dél előtt újra indulhatott Zürichbe. A másik Boeing 737-es, amely tíz órakor indult Párizsba, nem sokkal a fölszállás után szintén kénytelen volt visszatérni Ferihegyre egy bombafenyegetés miatt. A tűzszerészeti ellenőrzéskor ezúttal sem került elő robbanószer, így az utasszállító délután elindulhatott a francia fővárosba.
Nemzetbiztonsági kockázata nincs a fenyegetéseknek, nem valódi terrorcselekményekről van szó, a telefonáló célja, hogy kárt okozzon a Malévnak – mondta az Origo internetes lapnak tegnap Gálszécsy András. A volt nemzetbiztonsági miniszter, a Malév felügyelőbizottsága tagjának meggyőződése, hogy az egyébként is rossz anyagi helyzetben lévő légitársaságnak egy leépített Malév-dolgozó akar komoly kárt okozni. Hozzátette: megérti, ha dühösek az utóbbi időben elküldött alkalmazottak, de erkölcstelennek tartja, hogy valaki így indít támadást korábbi munkahelye ellen.
Abban az esetben ha egy közepes méretű, 110–150 személyes Boeing 737-es Malév-repülőgépet kell visszafordítani a magyar légtérből, három-négymillió forint egyszeri többletkiadást jelent a légitársaságnak – tudtuk meg a Malév Rt. illetékesétől. A visszatérő gépnél újból ki kell fizetni a Budapest Airport Rt.-nek a leszállási díjat, a gép átvizsgálása is költségként jelenik meg a Malévnél. A tűzszerészek munkáját szintén a Malév büdzséjéből kell megtéríteni. A repülőgép utántöltését is elvégzik egy kényszerleszállás alkalmával, ami a megtett úttól függően több tonna üzemanyagot jelent. A legnagyobb kiadás azonban az utasok ellátásából adódik. Vannak olyan utasok, aki megvárják a gép újbóli indítását, ám a többségnek általában egy másik légitársaságnál kell helyet biztosítani. A várótermekben a légitársaságoknak gondoskodniuk kell az utasok élelmezéséről, illetve kommunikációjáról. Még nagyobbak a költségek, ha egy Malév-gép átszálló utast szállít. Ebben az esetben a szállodai számlát a Malévnek kell fizetnie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.