Bár a hangszakértői vélemény csak a jövő héten érkezik meg, a rendőrség szerint feltehetőleg ugyanaz a középkorú férfi fenyegetőzött bombával mind a négy alkalommal – nyilatkozta lapunknak Garamvölgyi László, az ORFK kommunikációs igazgatója. Hozzáfűzte: a múlt héten egy újpesti és egy angyalföldi, tegnap pedig egy XVII. kerületi nyilvános fülkéből telefonált, és szinte szóról szóra ugyanazt a rövid szöveget mondta mindanynyiszor. A rendőrség nagy erőkkel keresi a tettest.
A Malév Boeing 737-es zürichi járata tegnap reggel nyolc órakor szállt föl Ferihegyről, ám néhány perc múlva egy ismeretlen telefonáló jelezte, hogy bombát juttatott a fedélzetre, ezért az utasszállító visszafordult – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője. Elmondta, hogy a tűzszerészek átvizsgálták a gépet, és mivel nem találtak rajta robbanóanyagot, az nem sokkal dél előtt újra indulhatott Zürichbe. A másik Boeing 737-es, amely tíz órakor indult Párizsba, nem sokkal a fölszállás után szintén kénytelen volt visszatérni Ferihegyre egy bombafenyegetés miatt. A tűzszerészeti ellenőrzéskor ezúttal sem került elő robbanószer, így az utasszállító délután elindulhatott a francia fővárosba.
Nemzetbiztonsági kockázata nincs a fenyegetéseknek, nem valódi terrorcselekményekről van szó, a telefonáló célja, hogy kárt okozzon a Malévnak – mondta az Origo internetes lapnak tegnap Gálszécsy András. A volt nemzetbiztonsági miniszter, a Malév felügyelőbizottsága tagjának meggyőződése, hogy az egyébként is rossz anyagi helyzetben lévő légitársaságnak egy leépített Malév-dolgozó akar komoly kárt okozni. Hozzátette: megérti, ha dühösek az utóbbi időben elküldött alkalmazottak, de erkölcstelennek tartja, hogy valaki így indít támadást korábbi munkahelye ellen.
Abban az esetben ha egy közepes méretű, 110–150 személyes Boeing 737-es Malév-repülőgépet kell visszafordítani a magyar légtérből, három-négymillió forint egyszeri többletkiadást jelent a légitársaságnak – tudtuk meg a Malév Rt. illetékesétől. A visszatérő gépnél újból ki kell fizetni a Budapest Airport Rt.-nek a leszállási díjat, a gép átvizsgálása is költségként jelenik meg a Malévnél. A tűzszerészek munkáját szintén a Malév büdzséjéből kell megtéríteni. A repülőgép utántöltését is elvégzik egy kényszerleszállás alkalmával, ami a megtett úttól függően több tonna üzemanyagot jelent. A legnagyobb kiadás azonban az utasok ellátásából adódik. Vannak olyan utasok, aki megvárják a gép újbóli indítását, ám a többségnek általában egy másik légitársaságnál kell helyet biztosítani. A várótermekben a légitársaságoknak gondoskodniuk kell az utasok élelmezéséről, illetve kommunikációjáról. Még nagyobbak a költségek, ha egy Malév-gép átszálló utast szállít. Ebben az esetben a szállodai számlát a Malévnek kell fizetnie.

Újra féláron fagyizhat az ország!