Szerkezetkész állapotba került tegnap az épülő dunai átkelő Szekszárd térségében az utolsó acélszerkezetű hídelem beemelésével. Az MHK tavaly augusztustól építi a 917 méter hosszú hidat, ami az M9-es autópálya egyik meghatározó létesítménye lesz. Ez idő alatt tizenkét meder- és ártéri pillér készült el, ezekre összesen 4500 tonna acélszerkezetet helyeztek el a kivitelező cégek. A helyszínen készült el az összességében 400 méter hosszú két ártéri híd a tolnai és a Bács-Kiskun megyei Duna-parton, a mederhíd elemeit azonban a Ganz Rt. csepeli üzeméből szállították uszályokon az építési területre. A Duna felett a két part menti, egyenként 105 méter hosszú elemet helyezték első alkalommal a pillérekre, az utolsó, 66 méter hosszú acélszerkezet pedig két 120 méter hosszú elem közé került.
Az új Duna-híd 9,4 milliárd forintért épül, a kivitelezési munkák kilencven százalékát elvégezte eddig az MHK. Mint azt a helyszínen tegnap megtudtuk, a téli időszakban sem zárják le a munkaterületet, jövő év márciusáig készülnek el a híd korlátai, elvégzik – amenynyire az időjárás engedi – a szigetelési munkákat és a korrózióvédelmet. Ezt követően kezdik el a két forgalmi sáv és a kerékpárút aszfaltozását, a forgalom előtt 2003. június 30-ig kell megnyitni az új hidat. Az átadást követően a dunai átkelőn 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek is közlekedhetnek, az autóútra engedélyezett legnagyobb sebességgel.
Az épülő szekszárdi hidat tegnap bolgár és román helyhatósági képviselők, műszaki szakemberek is megtekintették. Mint azt Szántó Jánostól, a Ganz Acélszerkezet Rt. vezérigazgatójától megtudtuk, a látogatás oka, hogy Románia és Bulgária között várhatóan 2004-ben kezdik el építeni az új Duna-hidat. Az átkelő, hasonlóan az esztergomi Mária Valéria hídhoz, európai uniós közreműködéssel készül el.
A szekszárdi híddal együtt 2003. június 30-ig nyitják meg a forgalom előtt a húsz kilométer hosszú M9-es autóutat a 6. számú és az 51. számú főutak között. A Bács-Kiskun megyei szakaszon elkészültek az aszfaltrétegek, a dunántúli oldalon pedig az útpálya nyolcvan százalékán építették be eddig a cementstabilizációs és az alsó aszfaltréteget.
Az M7-es sztrádát holnap nyitják meg teljes hosszban a forgalom előtt, az M3-as autópálya újonnan elkészült, Gyöngyös–Füzesabony közötti szakaszát a Tisza-híddal együtt, illetve az M30-as autópálya első 5,5 kilométerét december 5-én adják át. A 2000 júliusától tartó fejlesztéseknek köszönhetően 65,5 kilométer hosszú új és 93 kilométer átépített 2´2 sávos úttal bővül a hazai autópálya-hálózat.
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
