Ezerszámra okoznak kisebb-nagyobb károkat a járművekben az úthibák. Főként a téli kátyúsodás és a nagy esők idején emelkedik a bejelentések száma. A sérülések eredetét a tulajdonosnak hitelt érdemlően bizonyítania kell, ha kártérítéshez szeretne jutni – tájékoztatta lapunkat Csanádi Csaba, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. közútfenntartási igazgatója. Elmondta: ha a tulajdonos legalább két tanúval vagy fényképpel igazolja, hogy autója olyan fő-, illetve olyan mellékútvonalon rongálódott meg burkolathiba miatt, amely az ő kezelésük alatt áll, akkor felelősségbiztosítójuk, az Allianz Hungária Biztosító Rt. megtéríti a kárt. Megkönynyíti a vizsgálatot, ha rendőrségi jegyzőkönyv is készül – ezek mindig perdöntő értékűek. Tavaly kilencszáz fővárosi bejelentésnek jártak utána, ebből 447-et találtak jogosnak, és harmincnégymillió forintnyi kártérítést fizettek – emelte ki Csanádi. A közútkezelők egybehangzó véleménye szerint azért van szükség a sérülések eredetének szigorú ellenőrzésére, mert gyakran olyan károkat próbálnak velük megfizettetni, amelyek nem úthiba miatt, illetve nem az ő kezelésükben lévő úton történtek.
A biztosító két esetben tud fizetni: ha az illetékes útfenntartó cég elismeri felelősségét, vagy ha a károsultnak van casco biztosítása – tájékoztatta lapunkat Sipos József, az Allianz Hungária Biztosító Rt. kommunikációs igazgatója. Közölte: az országban a több mint három és fél millió autótulajdonosból hétszázezernek van casco biztosítása, az ő kárukat mindig megtérítik. Nehezebb a helyzet a felelősségi károknál: például ha egy kátyúból felvert kavics betöri a hátulról érkező jármű szélvédőjét, nem lehet megtalálni a felelőst. Sipos József kiemelte: télen nemcsak a síkos utak, hanem a rengeteg kátyú miatt is érdemes tartani a követési távolságot, így még időben észrevehetjük a nagyobb mélyedéseket, és a felpattanó kövek sem rongálják meg kocsinkat.
Az őzek párzási időszaka miatt van veszély az utakon
