Moszkva megítélése a külföldiek körében

2003. 02. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jólelkűek, vendégszeretők, műveltek. Még a legegyszerűbb emberek is érdeklődnek a kultúra iránt. Igaz, kissé lusták, de egészében teljesen normális, sőt jó emberek. Ilyennek tűnnek a moszkvaiak a főváros azon vendégeinek, akiket megkérdeztek a közvélemény-kutatás során a „Moszkva a külföldiek szemével” projektben. A Novosztyi által ismertetett felmérés szerint többen hangsúlyozták a moszkvai üzletemberek, kereskedők és bankárok dinamikusságát, készségüket a személyes párbeszédre, az adott szó elsőbbségét a formális szerződésekkel szemben. Állították, hogy a moszkvai üzleti kultúra közeledik a nyugatihoz, habár még messze van attól. Jókat mondtak a moszkvai ügyvédekről, könyvelőkről, pénzügyi menedzserekről és számítógépes szakemberekről. A moszkvai hivatalnokokról megjegyzik: emberibbek, rugalmasabbak, operatívabban reagálnak az eseményekre az ország más régióiban lévő kollégáiknál, jobban ismerik munkájuk lényegét.
A megkérdezettek nehezményezik ugyanakkor az alacsony fokú étkezési kultúrát, a viselkedést nyilvános helyeken, a túlzott alkoholfogyasztást. Sok a gépjárművezetés közben a szabálysértés. Több megjegyzés utal arra is, hogy a felgyorsult élet, a globalizáció, a nyugati kultúra terjedésének egyik hatásaként azért tűnőben az egykor legendás kedvesség, vendégszeretet.
Ha nem vagy közeli barát vagy családtag, akkor a moszkvaiaknak nem is létezel. A moszkvaiak ma már mintha ritkábban mosolyognának, az ismeretlenekkel szemben agresszívebbek, különösen a közlekedési eszközökön – ezzel együtt is közvetlenebbek azonban még mindig, mint a nyugati társadalmakban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.