A képviselők leszögezték: ma is ellenzik a Dunaferr Dunai Vasmű Rt. privatizációját, mivel véleményük szerint ezt semmi sem indokolja. Azt kérték a miniszterelnöktől, ha már a kormány privatizációs döntését nem lehetett megváltoztatni, a privatizációs pályázat eredménytelensége esetén maradjon továbbra is állami tulajdonban a vasmű.
Mint ismert, Dunaújváros megyei jogú önkormányzatának 15 százaléknyi tulajdonrésze van a Dunaferr Rt.-ben, s ezt a város szívesen értékesítené. Kálmán András, Dunaújváros polgármestere korábban lapunknak elmondta: a részvényeladás számukra elfogadható koncepcióját eljuttatták az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-nek, a vasmű főtulajdonosának, s választ várnak rá.
*
A privatizációs pályázati kiírás sok feltételt tartalmaz, azonban a gyár eladási árát nem – fejtette ki Dorkota Lajos a Magyar Nemzetnek. Korábban az ÁPV Rt. vezetői arról beszéltek, nem az eladási ár lesz a legmeghatározóbb a pályázatok értékelésénél. Ez azt jelenti – fogalmazott –, hogy eszerint az önkormányzat 15 százalékos részvénycsomagja (amely névértéken hárommilliárd forint) sem ér sokat. Egy forint névleges eladási ár esetén mindössze 15 fillért jelent. Ezért azt kérték a miniszterelnöktől, hogy a 15 százalékos részvénycsomag fejében a város megkaphasson egy 30 hektáros földterületet, egy tanműhelyt, egy termelő üzemegységet, valamint a Dunaferr egyik részvénytársaságának részvényeit, amelyek az ÁPV Rt. tulajdonában vannak. Minderről egyeztettek Kálmán András polgármesterrel, Dunaújváros szocialista országgyűlési képviselőjével is, aki egyetértett a kezdeményezéssel.
Medgyessy Péter miniszterelnök azt mondta: az első két kérést támogatja, s eljár az ÁPV Rt.-nél. Az utóbbi kettőt viszont nem, mert azok benne vannak a jelenlegi pályázati kiírásban. Attól azonban nem zárkózott el, hogy a város ezek helyett más cserealapot kérjen – emelte ki a képviselő.
Dorkota elmondta azt is: Medgyessy Péter megköszönte azt az általuk letett szakértői anyagot, amely arról szól, hogyan lehetne államilag működtetni tovább a Dunaferrt, ha a jelenlegi pályázat eredménytelenül zárulna. Kifejtette: egyértelműen kiderült a megbeszélés során, hogy ebben a kormányzati ciklusban semmiképp nem készül el a dunaújvárosi híd, valamint az M6-os gyorsforgalmi úttá fejlesztése. Ugyanakkor a képviselők azt kérték, hogy a jövő évi költségvetésbe mindenképp kerüljön be mindkét projekt, hogy legalább az előkészületi munkálatok elkezdődhessenek a következő évek során. A miniszterelnök elmondta: ha a parlament ennek megfelelően fogadja el a 2004-es költségvetést, reményt lát arra, hogy megtegyék az előkészületeket, s így 2006 őszére el is készülhetnek ezek a beruházások.
Dorkota Lajos kiemelte: ha szükséges, módosító indítványt nyújtanak be ez ügyben. Világossá tették azt is: ha eredménytelen lesz a Dunaferr privatizációja, ragaszkodni fognak ahhoz, hogy maradjon állami tulajdonban a vasmű.
Dunaújváros közgyűlése tegnap döntött volna arról, hogy építsen-e a város saját gázmotoros hőerőművet, de az ÁPV Rt. levélben kérte a grémiumot, halasszák el és gondolják meg jól a döntést – közölte Dorkota. Jelenleg ugyanis – fogalmazott – a város távfűtésű lakásainak 95-96 százalékát a Dunaferr látja el. Ha viszont az önkormányzati többségi tulajdonú cég megépíti ezt a fűtőerőművet, a Dunaferr jelentős bevételtől esik el. Ezt viszont közölni kell a négy potenciális vevőjelölttel.

Újabb bizonyíték Ruszin-Szendi kettős játékára: Zsaluzsnijjal fotózkodott Budapesten