A vasút reformjához szükséges alapvető kérdésekben nem határozott a kormány. Azzal, hogy a kérdést három-négy hét múlva újra napirendre tűzi, döntésképtelenségének bizonyítékát adta – jelentette ki Fónagy János. Az Orbán-kormány volt közlekedési minisztere szerint a kabinetnek döntenie kellett volna a MÁV által két változatban javasolt, évi mintegy százmilliárd forint folyósításáról. Az egyik változat 2004-től, míg a másik 2005-től biztosította volna a forrást, elsősorban a személyszállítás költségkiegészítésére. Kijelentette: amiről a kormány döntött, az tizenegyezer vasutas elbocsátása. – Mivel a MÁV Rt. reformjáról szóló tervezetet kérésünk ellenére nem láthattuk, nem tudjuk, mit is jelent pontosan a kormány részbeni döntése – mondta lapunknak Simon Dezső. A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint is az egyetlen biztos pont a húszszázalékos, azaz mintegy tizenegyezer vasutast érintő leépítés, ami megfelelő fejlesztések nélkül veszélyezteti a vasút biztonságát és csökkenti a szolgáltatások színvonalát. – A fejlesztések nélküli elbocsátások mellett nem garantálható a vasúti munkabéke – jelentette ki lapunknak Simon Dezső. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének alelnöke szerint a kormány újra elhalasztott döntésével továbbra is bizonytalanságban tartja a vasutasokat, az utasokat és a fuvaroztatókat. – A kabinetnek nincs önálló közlekedéspolitikai koncepciója, főleg olyan, amely a társadalom támogatását bírná – fogalmazott lapunknak Borsik János. Az érdekvédő felvetette: mivel az ügy súlya túlmutat a kormány kompetenciáján, a döntést esetleg a parlament hatáskörébe kellene átutalni.

Hajmeresztő szökési terv Esztergomban