Egyelőre nem sikerült megállapodniuk a fuvarozók képviselőinek a PM-mel a gázolaj jövedéki adójának tízforintos csökkentéséről – tájékoztatta lapunkat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára. A minisztérium illetékesei azóta sem tájékoztatták a képviseletek vezetőit, hogy a felek ötforintos literenkénti adócsökkentést korábban elfogadhatónak tartottak. Mint azt Dittel közölte, az eddigi előterjesztésekről csak hallomásból értesültek, novemberben pedig nem lehet dönteni az újabb egyeztetések nélkül. A fuvarozói érdekképviseletek előtt mindeddig annyi ismert, hogy a pénzügyi tárcánál három javaslat készült: az első szerint öt forinttal csökkenne a gázolaj jövedéki adója, a másik változatban két forint negyven fillér szerepel, a legrosszabb esetben pedig változatlanok maradnának az elvonások.
Mint arról beszámoltunk, szakmai szervezetek számításai szerint az állam évente harmincmilliárdos bevételtől esik el az üzemanyagok magas adótartama miatt, mivel a tranzitfuvarozók nem az országban vásárolnak. Mindenesetre elgondolkodtató az a statisztikai adat, amely szerint egy átlagos hétköznapon csak Hegyeshalomnál 3800 kamion lépi át a határt, melynek mindössze húsz százaléka tartozik hazai fuvarozóvállalathoz. A kamionok viszont rendelkeznek olyan méretű üzemanyagtartállyal, hogy Hegyeshalomtól akár Záhonyig, akár Röszkéig eljutnak, azaz Magyarországon nem állnak meg a töltőállomásoknál. Dittel Gábor elmondta, hogy a magyar kamionosok – főként a nemzetközi szállításban részt vevők – is ott tankolnak, ahol olcsóbb, nevezetesen bármely Magyarországgal szomszédos államban. Hazánk tehát nemcsak jelentős bevételtől esik el, hanem a költségvetési szervezeteknek is tekintélyesek a kiadásaik. A 20–40 tonnás kamionok tönkreteszik az utakat, a településeken áthaladva balesetveszélyesek, zavarják a lakók nyugalmát, s az általuk okozott környezetszennyezési kár évente forintmilliárdokban mérhető.

Motoros angyalok segítenek egy beteg kisgyermek családján