Fa Nándorék az élmezőnyben

Keményen küzd több mint kétszáz ellenfelével és a változékony időjárással Fa Nándor csapata a vasárnap elrajtolt Atlantic Rally for Cruisers elnevezésű óceánátszelő versenyen. Hajójuk, a Djuice fedélzetéről érkező tegnapi jelentések szerint a jó rajt után az élmezőnyben vitorláznak a magyarok. Céljuk továbbra is a dobogós helyezés, és hogy megdöntsék az eddigi 11 nap 22 órás pályarekordot.

Sellei Andor
2003. 11. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedvezőtlen előjelekkel indult a magyar csapat versenye vasárnap délután Las Palmasból. Az orrvitorla betekerőszerkezete elromlott, ezért a legénység egyik tagjának az árboc tetejéig kellett másznia, hogy le tudják húzni a fönnragadt vásznat. Rajt után azonban már az élen haladt a Djuice, 9–12 csomós sebességgel, a fedélzetén tíz kipróbált vitorlázóval. A hajó kapitánya, Fa Nándor tegnapi jelentésében arról számolt be, hogy az első napon 204,5 tengeri mérföldet teljesítettek. A második éjjel a vártnál nagyobb, 20-30 csomós szél és egy zivatarfelhő lepte meg a Djuice-t. Így a tervezettnél kisebb vitorlázattal, de változatlanul jó tempóban hajóztak tovább. Egyik nagy ellenfelük, a Celebrity Cruisers viszont visszafordult. Fa Nándorék próbálták tőlük megtudakolni az okot, de nem válaszoltak a rádióhívásra.
Lapzártánk idején a magyar hajóval állandó on-line kapcsolatot tartó Ruják Istvántól megtudtuk, hogy a Djuice még mindig az élmezőnyben vitorlázik, feltehetőleg az első tíz között. Pozíciójuk alapján a többi hajótól kissé délebbre húzódtak. Legkeményebb ellenfeleik azok a V60-as jelzésű versenyhajók, amelyek a profi vitorlázókból álló Volvo Ocean Race mezőnyében is szerepeltek már. Fa Nándor szerint, ha sebességben nem is tudják fölvenni velük a versenyt, de jobb taktikával legyőzhetők.
Az Atlanti-óceánt átszelő viadalok közül az Atlantic Rally for Crusiers a legnépszerűbb. Minden év novemberében rajtol a verseny a Kanári-szigetekről, Las Palmasból és a Karib-térségben, Santa Lucia szigetén ér véget. A világ minden részéről több mint kétszáz hajó vág neki a 2700 tengeri mérföldes távnak, amelyet átlagosan 12–24 nap alatt tesznek meg az indulók. A versenyen a minimum 8,23 m hosszú egytestű és a legalább 7,6 m hosszú többtestű hajók vehetnek részt, legkevesebb kéttagú legénységgel. Az ARC hivatalosan december 20-án fejeződik be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.