Kedvezőtlen előjelekkel indult a magyar csapat versenye vasárnap délután Las Palmasból. Az orrvitorla betekerőszerkezete elromlott, ezért a legénység egyik tagjának az árboc tetejéig kellett másznia, hogy le tudják húzni a fönnragadt vásznat. Rajt után azonban már az élen haladt a Djuice, 9–12 csomós sebességgel, a fedélzetén tíz kipróbált vitorlázóval. A hajó kapitánya, Fa Nándor tegnapi jelentésében arról számolt be, hogy az első napon 204,5 tengeri mérföldet teljesítettek. A második éjjel a vártnál nagyobb, 20-30 csomós szél és egy zivatarfelhő lepte meg a Djuice-t. Így a tervezettnél kisebb vitorlázattal, de változatlanul jó tempóban hajóztak tovább. Egyik nagy ellenfelük, a Celebrity Cruisers viszont visszafordult. Fa Nándorék próbálták tőlük megtudakolni az okot, de nem válaszoltak a rádióhívásra.
Lapzártánk idején a magyar hajóval állandó on-line kapcsolatot tartó Ruják Istvántól megtudtuk, hogy a Djuice még mindig az élmezőnyben vitorlázik, feltehetőleg az első tíz között. Pozíciójuk alapján a többi hajótól kissé délebbre húzódtak. Legkeményebb ellenfeleik azok a V60-as jelzésű versenyhajók, amelyek a profi vitorlázókból álló Volvo Ocean Race mezőnyében is szerepeltek már. Fa Nándor szerint, ha sebességben nem is tudják fölvenni velük a versenyt, de jobb taktikával legyőzhetők.
Az Atlanti-óceánt átszelő viadalok közül az Atlantic Rally for Crusiers a legnépszerűbb. Minden év novemberében rajtol a verseny a Kanári-szigetekről, Las Palmasból és a Karib-térségben, Santa Lucia szigetén ér véget. A világ minden részéről több mint kétszáz hajó vág neki a 2700 tengeri mérföldes távnak, amelyet átlagosan 12–24 nap alatt tesznek meg az indulók. A versenyen a minimum 8,23 m hosszú egytestű és a legalább 7,6 m hosszú többtestű hajók vehetnek részt, legkevesebb kéttagú legénységgel. Az ARC hivatalosan december 20-án fejeződik be.

Ezt gondolják a magyarok az új pápáról – videó