Itt a második iksz

Mindenki meglepődött, amikor a BMW előrukkolt az X5-össel. Azóta megszoktuk már, hogy a bajorok terepjárót is gyártanak, így szinte természetesnek hat, hogy most egy kisebb szabadidő-autó is megjelent a gyár kínálatában.

2003. 11. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem rugaszkodik el annyira a gyár hagyományaitól az X3, mint a főtervező Chris Bangle egyéb munkái, ugyanakkor merészebb és fiatalosabb, mint az X5. A BMW-nek azért is szüksége volt egy második SUV-modellre, mert sokan „kényszerből” választották az X5-öst: bár a stílus és a dupla vese presztízse megragadta őket, igazából nem volt szükségük a hatalmas autó nyújtotta térkínálatra.
Az X3 kategóriájában még nem akkora a tolongás, mint a teljes méretű luxusterepjárók között, így a 2004 elejétől kapható modell kockázat nélkül csábíthatja az eddig prémium sportkombikat választó vevőket.
Maga a karosszéria is ehhez a kategóriához igazodik. Változtattak a hátsó oszlop jellegzetes, a márka arculatához évtizedek óta hozzátartozó törésén, és az erőteljesen lejtő motorháztetőt lezáró, a legújabb trendhez képest egyszerű vonalvezetésű fényszórók is személyautós hangulatot árasztanak.
Az utastérben is a konvenciók győztek. Bár a középkonzol az X5-öshöz hasonlóan itt sem fordul a vezető felé, a vitatott iDrive helyett hagyományos nyomógombokkal szabályozhatjuk a fűtést, az audiorendszert és a fedélzeti számítógépet.
A BMW-hívők számára nyilván fontosabb a hajtáslánc. Egyelőre három motor lesz: a 204 lóerős, háromliteres turbódízel, a hasonló lökettérfogatú benzines, 231 lóerővel, valamint a 2,5 literes benzines. A hathengeresekhez hatfokozatú manuális vagy automatikus váltót kínál a gyár. Az aggregátok alapkiépítésben 210 km/óra tempóra képesek, sportcsomaggal felszerelve ez 218, illetve 224 km/órára emelkedik. Mivel terepjáróról van szó, a BMW fejlett hajtási rendszert dolgozott ki. A kemény terepezéshez szükséges mechanikus differenciálzárak és felező helyett elektronika osztja el a hajtóerőt a tengelyek között, a gyár ígérete szerint még azelőtt, hogy az adott kerék elveszítené tapadását. Az xDrive nevű rendszer közúton semleges kanyarvételi jellemzőkről gondoskodik, a biztonság kedvéért azonban hagyományos, a fékeket aktiváló menetstabilizáló elektronikával is felszerelték az X3-ast. Érdekes extra a TSC (Trailer Stability Control), amely az utánfutóval felszerelt jármű stabilitására ügyel, megkönynyítve az X3 célközönsége körében valószínűsíthető jachtvontatási feladatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.