Nem rugaszkodik el annyira a gyár hagyományaitól az X3, mint a főtervező Chris Bangle egyéb munkái, ugyanakkor merészebb és fiatalosabb, mint az X5. A BMW-nek azért is szüksége volt egy második SUV-modellre, mert sokan „kényszerből” választották az X5-öst: bár a stílus és a dupla vese presztízse megragadta őket, igazából nem volt szükségük a hatalmas autó nyújtotta térkínálatra.
Az X3 kategóriájában még nem akkora a tolongás, mint a teljes méretű luxusterepjárók között, így a 2004 elejétől kapható modell kockázat nélkül csábíthatja az eddig prémium sportkombikat választó vevőket.
Maga a karosszéria is ehhez a kategóriához igazodik. Változtattak a hátsó oszlop jellegzetes, a márka arculatához évtizedek óta hozzátartozó törésén, és az erőteljesen lejtő motorháztetőt lezáró, a legújabb trendhez képest egyszerű vonalvezetésű fényszórók is személyautós hangulatot árasztanak.
Az utastérben is a konvenciók győztek. Bár a középkonzol az X5-öshöz hasonlóan itt sem fordul a vezető felé, a vitatott iDrive helyett hagyományos nyomógombokkal szabályozhatjuk a fűtést, az audiorendszert és a fedélzeti számítógépet.
A BMW-hívők számára nyilván fontosabb a hajtáslánc. Egyelőre három motor lesz: a 204 lóerős, háromliteres turbódízel, a hasonló lökettérfogatú benzines, 231 lóerővel, valamint a 2,5 literes benzines. A hathengeresekhez hatfokozatú manuális vagy automatikus váltót kínál a gyár. Az aggregátok alapkiépítésben 210 km/óra tempóra képesek, sportcsomaggal felszerelve ez 218, illetve 224 km/órára emelkedik. Mivel terepjáróról van szó, a BMW fejlett hajtási rendszert dolgozott ki. A kemény terepezéshez szükséges mechanikus differenciálzárak és felező helyett elektronika osztja el a hajtóerőt a tengelyek között, a gyár ígérete szerint még azelőtt, hogy az adott kerék elveszítené tapadását. Az xDrive nevű rendszer közúton semleges kanyarvételi jellemzőkről gondoskodik, a biztonság kedvéért azonban hagyományos, a fékeket aktiváló menetstabilizáló elektronikával is felszerelték az X3-ast. Érdekes extra a TSC (Trailer Stability Control), amely az utánfutóval felszerelt jármű stabilitására ügyel, megkönynyítve az X3 célközönsége körében valószínűsíthető jachtvontatási feladatokat.

Gyurcsány volt felesége mindenképpen felvenné Ukrajnát az EU-ba