Új, hazánkon is áthaladó észak–déli irányú közlekedési folyosó fejlesztéséről határozott a napokban az Európai Unió. A VI. számú páneurópai folyosó fejlesztésének célja, hogy a szállítási útvonalak áteresztőképességének bővítésével megfelelő közlekedési kapcsolat létesüljön a Balti-tenger és az Adriai-tenger között. A kijelölt útvonal északi pontja a lengyelországi Gdanks város, a déli pedig a horvátországi Ploce, amely az elmúlt években az egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító adriai kikötővé fejlődött.
Hazánk számára az unió döntése azért előnyös, mert lehetőség lesz a Parassapuszta–Budapest– Szekszárd–Ivándárda vonal körzetében levő főközlekedési utak, autópályák, a vasúthálózat, illetve a logisztikai központok fejlesztésére. Ismert: az EU huszonkilenc közlekedési projektet tart nyilván a kiemelt beruházások között, a VI. számú közlekedési folyosó fejlesztését eddig csak a Gdanks– Zsolna vonalon tartották szükségesnek. Az EU által jóváhagyott projektek nagy előnye, hogy jelentős anyagi forrásokra lehet pályázni Brüsszelben, így gyorsítani lehet az egyes országok gazdasági fejlődését is meghatározó infrastrukturális beruházásokat.
*
Nem tolakodtak a nemzetközi bankok, hogy hiteleket nyújtsanak a Bors–Brassó autópálya építésére, ezért a román kormány belenyúlt az egészségügyi, az igazságügyi és az oktatási tárcák büdzséjébe – írja az Adevarul. Hét minisztériumtól összesen 33 milliárd lejt vontak el és vezényeltek át az útépítéssel foglalkozó minisztériumhoz. Az amerikai Eximbank kivételével egy nemzetközi bank sem volt hajlandó hitelt nyújtani a projekthez. A minisztériumoktól elvont körülbelül 82,2 millió euró lesz az első részlet, amit az útépítő Bechtel cégnek fog átutalni a román kormány.

A Kondorosi Csárda még egy utolsó esélyt adott a rongálónak