Két és fél évvel ezelőtt a szakma értetlenül nézte, a média élesen kritizálta a BMW zászlóshajójának formavilágát, a vásárlókat azonban nyilvánvalóan hidegen hagyta a sok szakértői vélemény, és lelkesen fogadták a 7-es sorozatot. Nyilván ennek a baljós előjelektől kísért sikernek is szerepe volt abban, hogy a bajorok sorban következő modellje, az új BMW5 külseje is ugyanazt a dizájn-filozófiát követi, némi finomítással.
Az autó megjelenése ugyanis kevésbé szigorú, és jóval dinamikusabb lett, köszönhetően a húzott hátsó lámpatesteknek és a motorháztetőn végigfutó, a dupla vesét kiemelő határozott éleknek.
Bár az előző, sportosan konzervatív modellhez képest számottevő a változás, a lényegi módosítások mégsem itt keresendők. A karosszéria első része, valamint a teljes alváz és felfüggesztés alumíniumból készült, így típustól függően akár 75 kilogrammal csökkent a jármű tömege. Nem csak ennek tudható be azonban az elődénél is agilisabb viselkedés, hanem például az aktív elsőkerék kormányzásnak is. Ez a rendszer első hallásra nem nyújt többet, mint a már ismert, sebességfüggő elektromos szervokormányok, ám a BMW megoldása a menetstabilizáló elektronikával is összeköttetésben áll. A számítógép-vezérlésű berendezés kis mértékű stabilitásvesztés esetén a megfelelő arányban módosítja a kormányzás szögét, visszaterelve az autót a helyes irányba.
Nem ez a világpremier az egyetlen újdonság azonban a modellben.
Az adaptív bi-xenon fényszórók a sebesség és a kanyarodási szög alapján világítanak be a kanyarba, illetve módosítják a fénypászma távolságát és oldalirányú szóródását. A hátsó világítás sem hétköznapi: a nagy testvéren kipróbált, és Amerikában már alkalmazott, fékerőtől függő intenzitású féklámpák a tervek szerint hamarosan Európában is bemutatkozhatnak, hasonlóan a radarvezérlésű sebességtartó automatikához vagy a defektmentes abroncsokhoz. Először alkalmaztak BMW-ben olyan műszerfalat, amely a legfontosabb adatokat a szélvédőre, a vezető látómezejébe eső területre vetíti.
Az újonc utastere és csomagtartója egyaránt nagyobb lett, mint az előző modellsorozaté. A javított komfort azonban nem merül ki a tágasabb helykínálatban: a légkondicionáló adaptív párolgási hőszabályozó egysége megakadályozza a levegő páratartalmának túlzott csökkenését, és ezzel az utasok nyálkahártyájának kiszáradását.
Az új BMW a forgalmazás kezdetekor háromféle motorral lesz kapható. A hathengeres benzinmotorok 170 (520i), illetve 231 (530i) lóerőt teljesítenek csökkentett fogyasztás mellett, míg a 7-es családban nemrég debütált, háromliteres dízel 218 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes. Az 530d menetteljesítmények tekintetében felveszi a versenyt a vele azonos méretű benzinessel, átlagfogyasztása ugyanakkor 7 liter alatt marad. Az ősz folyamán két új hajtáslánc-verzió lép a kínálatba: az 520i automata váltóval szerelt változatát a hatfokozatú manuális váltós modell 2,2 literes aggregátja helyett a BMW közkedvelt 2,5 literes, 192 lóerős erőforrása hajtja majd, míg a csúcsmodell 545i-ben a 333 lóerős 4,4 V8 fog dolgozni.

Itt a bizonyíték: döbbenetes hasonlóságok vannak Gyurcsány és a Tisza Párt őszödi beszéde közt