BMW 5 bemutató

Hosszas találgatások és sokat sejtető gyári rajzok után itt a végleges változat: a BMW bemutatta az 5-ös sorozat új generációját. A limuzin a 7-es család nyomán haladva merész formatervet és ínyenceket is kielégítő műszaki tartalmat kapott, valamint a gyár legjobb hagyományait követve egy világújdonság is belefért a júliustól kapható autóba.

balla Xpress
2004. 04. 15. 3:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két és fél évvel ezelőtt a szakma értetlenül nézte, a média élesen kritizálta a BMW zászlóshajójának formavilágát, a vásárlókat azonban nyilvánvalóan hidegen hagyta a sok szakértői vélemény, és lelkesen fogadták a 7-es sorozatot. Nyilván ennek a baljós előjelektől kísért sikernek is szerepe volt abban, hogy a bajorok sorban következő modellje, az új BMW5 külseje is ugyanazt a dizájn-filozófiát követi, némi finomítással.

Az autó megjelenése ugyanis kevésbé szigorú, és jóval dinamikusabb lett, köszönhetően a húzott hátsó lámpatesteknek és a motorháztetőn végigfutó, a dupla vesét kiemelő határozott éleknek.

Bár az előző, sportosan konzervatív modellhez képest számottevő a változás, a lényegi módosítások mégsem itt keresendők. A karosszéria első része, valamint a teljes alváz és felfüggesztés alumíniumból készült, így típustól függően akár 75 kilogrammal csökkent a jármű tömege. Nem csak ennek tudható be azonban az elődénél is agilisabb viselkedés, hanem például az aktív elsőkerék kormányzásnak is. Ez a rendszer első hallásra nem nyújt többet, mint a már ismert, sebességfüggő elektromos szervokormányok, ám a BMW megoldása a menetstabilizáló elektronikával is összeköttetésben áll. A számítógép-vezérlésű berendezés kis mértékű stabilitásvesztés esetén a megfelelő arányban módosítja a kormányzás szögét, visszaterelve az autót a helyes irányba.
Nem ez a világpremier az egyetlen újdonság azonban a modellben.

Az adaptív bi-xenon fényszórók a sebesség és a kanyarodási szög alapján világítanak be a kanyarba, illetve módosítják a fénypászma távolságát és oldalirányú szóródását. A hátsó világítás sem hétköznapi: a nagy testvéren kipróbált, és Amerikában már alkalmazott, fékerőtől függő intenzitású féklámpák a tervek szerint hamarosan Európában is bemutatkozhatnak, hasonlóan a radarvezérlésű sebességtartó automatikához vagy a defektmentes abroncsokhoz. Először alkalmaztak BMW-ben olyan műszerfalat, amely a legfontosabb adatokat a szélvédőre, a vezető látómezejébe eső területre vetíti.

Az újonc utastere és csomagtartója egyaránt nagyobb lett, mint az előző modellsorozaté. A javított komfort azonban nem merül ki a tágasabb helykínálatban: a légkondicionáló adaptív párolgási hőszabályozó egysége megakadályozza a levegő páratartalmának túlzott csökkenését, és ezzel az utasok nyálkahártyájának kiszáradását.

Az új BMW a forgalmazás kezdetekor háromféle motorral lesz kapható. A hathengeres benzinmotorok 170 (520i), illetve 231 (530i) lóerőt teljesítenek csökkentett fogyasztás mellett, míg a 7-es családban nemrég debütált, háromliteres dízel 218 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes. Az 530d menetteljesítmények tekintetében felveszi a versenyt a vele azonos méretű benzinessel, átlagfogyasztása ugyanakkor 7 liter alatt marad. Az ősz folyamán két új hajtáslánc-verzió lép a kínálatba: az 520i automata váltóval szerelt változatát a hatfokozatú manuális váltós modell 2,2 literes aggregátja helyett a BMW közkedvelt 2,5 literes, 192 lóerős erőforrása hajtja majd, míg a csúcsmodell 545i-ben a 333 lóerős 4,4 V8 fog dolgozni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.