Hihetetlen árakon ajánlanak repülőjegyeket azok a fapados légitársaságok, amelyek már a magyar piacon is versenyben állnak a mindeddig egyeduralkodó légitársaságokkal. Hazánkban első alkalommal a német Germanwings és a skandináv Snowflake jelent meg, őket követte a szlovák SkyEurope, az angol EasyJet, a német Air Berlin és június végén startol a részben magyar tulajdonú WizzAir. Ezek a cégek néhány eurós, azaz ezerforintos indulóáron is ajánlanak utazást akár Európa legtávolabbi városába, illetve kedvelt üdülőhelyekre. Csodák azonban nincsenek, ennyi pénzért általában az első néhány regisztrált utas jut repülőjegyekhez, nekik is legalább két-három hónappal az utazás előtt le kell foglalniuk a jegyet. A fapados cégek üzlet-, illetve árpolitikája arra épül, hogy egy adott járatra az első néhány jegyet reklámáron értékesítik, az utazási díjak a repülőgép telítettségével folyamatosan emelkednek, ha viszont az indulás előtt még marad szabad hely, azt szintén néhány eurós áron adják el. Ennek köszönhetően a fapados járatok átlagosan nyolcvanszázalékos telítettséggel közlekednek. Európa országaiban igen nagy a sikerük az utazóközönség körében, a piac eddigi tapasztalatai szerint a fapadosok megjelenésével azonban a korábban piacon lévő nemzeti társaságok forgalma nem csökken. A fapadosok megjelenésével a nemzeti légitársaságok leszorították áraikat. Természetesen ebben az esetben is csak akkor lehet hozzájutni az átlagnál olcsóbb repülőjegyhez, ha az utazás előtt több nappal vagy egy hónappal vásárolja meg az utas.

Ezt mondta Orbán Viktor Gyurcsány lemondásáról és válásáról