Mogyorósi Ferenc emlékeztetett arra, hogy a felújítások, fejlesztések a hagyományos fürdők mellett a strandokat is elérték a fővárosban. Az utóbbi években mintegy hétmilliárd forintot költöttek erre a célra, a modern szűrő-forgató berendezéseket már tavaly óta alkalmazzák.
A fővárosi strandoknak is lépést kell tartaniuk a fürdők vonzerejének növekedésével, ami csak úgy érhető el, ha a vendégek számára érdekessé válik a kínálat. Mogyorósi Ferenc tájékoztatása szerint ezért szerepelnek a repertoárban az úgynevezett beachprogramok. A Római és a Palatinus strandfürdőn már tavaly is működött internetkávézó és edzőterem. Megjelentek a szaunák. A látogatottság ingadozása miatt keletkező bevételkiesést a társaság rugalmas munkaidő-beosztással igyekszik ellensúlyozni. Amíg lehet, nem akarják emelni a jegyárakat. A Csepeli és a Római strandfürdőn még csökkentek is a belépődíjak. A Palatinus és a Csillaghegyi strand a tavalyi árakkal működik. A Paskál strandfürdőn 800 forint a felnőtt-, és 700 forint a gyermekjegy. Ugyanakkor annak ellenére, hogy a jegyárak nem ingadoznak jelentősen, egy átlagos, négytagú család számára a hétvégi strandolás jelentős kiadás lehet. A Paskál strandfürdőn – szekrényes belépő esetén – a program megúszható 3000 forintból, kabinos belépővel 4000 forintba kerül. Ezzel szemben a Palatinuson ugyanez a két változat 5600, illetve 7600 forintba kerülhet.
Az egyik legnagyobb kihívást egy új fürdődivat terjedése jelenti a hagyományos strandok számára. Az egészséges életmódot előtérbe helyező komplex szolgáltatásról, a wellnessről van szó. Az első lépéseken már a főváros is túlesett. A Széchenyi Gyógyfürdőben a belépő kifizetése után ingyenesen veheti igénybe a látogató a kétféle szaunát, a fitness- és kondicionálótermeket, valamint a víziaerobik-szolgáltatást, ám az infraszaunáért és a thai masszázsért külön kell fizetni.
A Magyar Turizmus Rt. irodavezetője, Eőry Edit szerint a wellnesst főként a középosztálybeliek és a vagyonosabbak veszik igénybe, elsősorban a túlhajszolt városlakók. Manapság a legtöbb hazai szállodában már elérhető ez a szolgáltatás. A Magyar Turizmus Rt. a Magyar Wellness Társasággal közösen kidolgozott egy szigorú kritériumrendszert. Eszerint hét fő követelménynek kell megfelelnie annak a szállodának, amelyik arra adja a fejét, hogy elindítja ezt a szolgáltatást. Eőry Edit elmondta: ma Magyarországon egyedül a Sárvári Gyógyfürdő hirdeti magát wellnessfürdőnek. Nagy jövő előtt áll az egészségturizmus e változata, hiszen a wellness képes beszivárogni a hagyományos fürdők és strandok falai közé is szolgáltatásaival. Más kérdés, hogy míg egy olcsónak mondható wellnesshétvége már 12 400 forintból kihozható, a napok és az igénybe vett szolgáltatások számával párhuzamosan a kiadás felkúszhat 300 ezer forint fölé is.
Bambi is kapható. A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. újra feltámasztotta a Bambit, az 50-es, 60-as évek népszerű italát. A terméket a fővárosi társaság saját palackozóüzemében gyártja. A Bambi nagykereskedelmi forgalomba nem kerül, csak a cég kezelésében lévő helyeken – strandokon, fürdőkben – kapható. A Bambi ismételt gyártásának a cég szerint nem annyira a profit növelése, mint inkább a nosztalgia erősítése az oka.
Három felnőtt és egy gyermek halt meg az M1-es autópályán történt brutális balesetben
