Drága lehet a strandolás

Bár az időjárás szeszélyes, az idei strandszezon kedvezőbb eredménnyel záródhat, mint a tavalyi. A 2004-es év nem tartozott a legnyereségesebb esztendők közé. Az idén valamivel jobb a helyzet, bár az igazán forró hétvégéket leszámítva a vendégek száma és a forgalom átlagosnak mondható – jelentette ki lapunknak Mogyorósi Ferenc, a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. osztályvezetője.

2005. 07. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mogyorósi Ferenc emlékeztetett arra, hogy a felújítások, fejlesztések a hagyományos fürdők mellett a strandokat is elérték a fővárosban. Az utóbbi években mintegy hétmilliárd forintot költöttek erre a célra, a modern szűrő-forgató berendezéseket már tavaly óta alkalmazzák.
A fővárosi strandoknak is lépést kell tartaniuk a fürdők vonzerejének növekedésével, ami csak úgy érhető el, ha a vendégek számára érdekessé válik a kínálat. Mogyorósi Ferenc tájékoztatása szerint ezért szerepelnek a repertoárban az úgynevezett beachprogramok. A Római és a Palatinus strandfürdőn már tavaly is működött internetkávézó és edzőterem. Megjelentek a szaunák. A látogatottság ingadozása miatt keletkező bevételkiesést a társaság rugalmas munkaidő-beosztással igyekszik ellensúlyozni. Amíg lehet, nem akarják emelni a jegyárakat. A Csepeli és a Római strandfürdőn még csökkentek is a belépődíjak. A Palatinus és a Csillaghegyi strand a tavalyi árakkal működik. A Paskál strandfürdőn 800 forint a felnőtt-, és 700 forint a gyermekjegy. Ugyanakkor annak ellenére, hogy a jegyárak nem ingadoznak jelentősen, egy átlagos, négytagú család számára a hétvégi strandolás jelentős kiadás lehet. A Paskál strandfürdőn – szekrényes belépő esetén – a program megúszható 3000 forintból, kabinos belépővel 4000 forintba kerül. Ezzel szemben a Palatinuson ugyanez a két változat 5600, illetve 7600 forintba kerülhet.
Az egyik legnagyobb kihívást egy új fürdődivat terjedése jelenti a hagyományos strandok számára. Az egészséges életmódot előtérbe helyező komplex szolgáltatásról, a wellnessről van szó. Az első lépéseken már a főváros is túlesett. A Széchenyi Gyógyfürdőben a belépő kifizetése után ingyenesen veheti igénybe a látogató a kétféle szaunát, a fitness- és kondicionálótermeket, valamint a víziaerobik-szolgáltatást, ám az infraszaunáért és a thai masszázsért külön kell fizetni.
A Magyar Turizmus Rt. irodavezetője, Eőry Edit szerint a wellnesst főként a középosztálybeliek és a vagyonosabbak veszik igénybe, elsősorban a túlhajszolt városlakók. Manapság a legtöbb hazai szállodában már elérhető ez a szolgáltatás. A Magyar Turizmus Rt. a Magyar Wellness Társasággal közösen kidolgozott egy szigorú kritériumrendszert. Eszerint hét fő követelménynek kell megfelelnie annak a szállodának, amelyik arra adja a fejét, hogy elindítja ezt a szolgáltatást. Eőry Edit elmondta: ma Magyarországon egyedül a Sárvári Gyógyfürdő hirdeti magát wellnessfürdőnek. Nagy jövő előtt áll az egészségturizmus e változata, hiszen a wellness képes beszivárogni a hagyományos fürdők és strandok falai közé is szolgáltatásaival. Más kérdés, hogy míg egy olcsónak mondható wellnesshétvége már 12 400 forintból kihozható, a napok és az igénybe vett szolgáltatások számával párhuzamosan a kiadás felkúszhat 300 ezer forint fölé is.

Bambi is kapható. A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. újra feltámasztotta a Bambit, az 50-es, 60-as évek népszerű italát. A terméket a fővárosi társaság saját palackozóüzemében gyártja. A Bambi nagykereskedelmi forgalomba nem kerül, csak a cég kezelésében lévő helyeken – strandokon, fürdőkben – kapható. A Bambi ismételt gyártásának a cég szerint nem annyira a profit növelése, mint inkább a nosztalgia erősítése az oka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.