Eladó a Mahart logisztikai cége

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. tegnap kiírta a csepeli szabad kikötő privatizációs pályázatát úgy, hogy csak a logisztikai tevékenységre létrejövő, 355 millió forint jegyzett tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 99 százalékos tulajdoni hányadát adja el.

Putsay Gábor
2005. 07. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is a száz százalékban tartós állami tulajdonban maradó Mahart-Szabadkikötő (MSZ) Rt.-é lesz a csepeli szabad kikötő földterülete, a rajta álló felépítményekkel és a kapcsolódó infrastruktúrával együtt. A tegnap kiírt nyilvános, háromfordulós pályázat előminősítő tenderére szóló felhívás szerint a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. a Mahart-Szabadkikötő Rt.-ből jön létre az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatóságának május 26-i döntése alapján. A cégbejegyzés folyamatban van – derül ki a pályázati felhívásból. A kikötő területe 128 hektár, amihez további 45 hektár vízfelület tartozik. A beépítetlen és fejleszthető ingatlan területe eléri a 38 hektárt. A kikötőben többek között 27 kilométer hosszúságú vasúti pályával rendelkező pályaudvar, konténerterminál, gabonatárház, raktárkomplexum, nyitott rakodótér, hűtőház és személygépkocsi Ro-Ro terminál található.
A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 75 évig birtokolja a csepeli szabad kikötő üzemeltetésének jogát, s ugyanennyi ideig haszonélvezetet kap az MSZ tulajdonában lévő földterületre, az azon álló felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára. A BSZL rendelkezik a kikötő üzemeltetéséhez szükséges egyéb eszközök tulajdonjogával és az átalakuló Mahart-Szabadkikötő Rt. leányvállalataiban meglévő részesedésekkel. Azaz az újonnan létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. üzemelteti tovább a trimodális áruforgalmi – vízi út, vasút és közút találkozása – csomópontot. Információink szerint ilyen feltételek mellett is komoly érdeklődés mutatkozik a kikötő üzemeltetése iránt, elsősorban olyan külföldi befektetők részéről, akik jelenleg is e területen tevékenykednek.
A kiírás szerint az első fordulóra való jelentkezés beadási határideje július 22. A második és harmadik forduló tervezett határideje szeptember 26. és november 8. A további fordulókban való részvétel feltétele ötéves kikötői terminál- vagy kikötőüzemeltetési tapasztalat. Ha a jelentkező konzorcium, akkor ennek a feltételnek olyan konzorciumi tagnak kell megfelelnie, amelynek a konzorciumban legalább 40 százalékos részesedése van. A második fordulóban az előzetes árajánlat súlya 70 százalék, a szakmai szempontok aránya 30 százalék.
A Mahart-Szabadkikötő Rt. eredménye 2004-ben 120 millió forint volt, s idén is pozitív eredmény várható. Főként a konténeres szállítás fejlődik, a forgalom várhatóan eléri a 140 ezer TEU-konténert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.