Szakaszonként és eltérő időpontokban épülne meg a kétszer két sávos M8–M4-es autóút Rábafüzes–Veszprém–Dunaújváros–Szol- nok–Berettyóújfalu–Nagykereki között. Az összességében 480 kilométer hosszúra tervezett út első részeként az épülő dunaújvárosi hidat és a hozzá tartozó öt kilométer hosszú szakaszt adja át 2006 végén a Nemzeti Autópálya (NA) Rt., az ország nyugati és keleti területein az előkészületi munkák azonban csak 2007-ben kezdődnének el.
A tervezett autóút előnye, hogy az ország legnagyobb térségei között teremt majd kapcsolatot, és jelentős forgalomtól mentesíti a fővárost. Ugyanakkor az M8–M4 teljes hosszában akkor épül meg, ha a beruházáshoz szükséges források is rendelkezésre állnak: mindez leginkább attól függ, hogy az ország igénybe tud-e venni európai uniós forrásokat a kohéziós alapból. A Veszprém–Szolnok közötti autóút megvalósítására tanulmánytervek már az előző kormányzati ciklusban is készültek, a napokban pedig együttműködési megállapodást írt alá négy állami szerv, az érintett regionális tanácsok, valamint a megyei és városi önkormányzatok képviselője az M8–M4 előkészítéséről és a fejlesztési célokról.
Az M8–M4 részeként – a dunaújvárosi hídon kívül – leghamarabb a Balatonfűzfő–Balatonaliga (M7-es) közötti, valamint a Márkó települést elkerülő, kétszer egy sávos autóút készül el az Európai Fejlesztési Bank kölcsönéből és az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (Ukig) beruházásában. Az Ukigtól származó információink szerint a 17 kilométer hosszú szakaszt 10,4 milliárd forintért építi a Hochtief Mélyépítő Konzorcium, a településeket is elkerülő utat 2007-ben adják át. A Márkót elkerülő 5,4 kilométer hosszú út – és a 250 méter hosszú völgyhíd – a tervek szerint hétmilliárd forintért épülne 2005 végétől. Értesüléseink szerint a Veszprém–Dunaújváros–Szolnok közötti szakaszokra a tanulmányterv és a környezeti tanulmány elkészült, a beruházó NA Rt.-nek előzetes környezetvédelmi engedélye van, a nyomvonalat ugyanakkor még nem jelölték ki. A Dunavecse–Kecskemét szakaszt 2007–2008-ban kezdenék építeni, ugyanis az NA Rt. szerint csak így használható ki az új Duna-híd kapacitása. Az M4-es Szolnok– Fegyvernek szakaszának előkészítése az NA Rt. szerint e hónapban kezdődne el – Törökszentmiklóst már elkerüli az új nyomvonalon épült főút –, a Fegyvernek–Kisújszállás szakaszt illetően pedig a Kisújszállást és Kenderest elkerülő szakaszok engedélyezési és tanulmánytervei vannak a beruházó birtokában. Kisújszállástól Berettyóújfaluig az előkészületi munkák az NA Rt. tervei szerint 2007-ben kezdődnének, a határ menti szakaszok előzetes környezetvédelmi engedélyét a társaság 2004 decemberében nyújtotta be, azóta nincs eredmény.
A nyugati országrészben a Rábafüzes–Körmend szakasz 2009-ben épülne meg, a Körmend és Veszprém közötti autóútra vonatkozóan 2007-ben kezdené meg a beruházó az előkészületi munkákat.
Újabb vagyonértékesítés és PPP. A költségvetési egyenleg javítása érdekében az idén újabb sztrádaszakaszok épülnek meg PPP-konstrukcióban, s a korábban tervezettnél több állami vagyontárgy értékesítésére kerül sor, legalábbis erre enged következtetni a kormány Brüsszelnek tett vállalása – közölte a Világgazdaság. A Pénzügyminisztérium korábban azt közölte, hogy ily módon negyvenmilliárd forinttal javítják a költségvetési egyenleget. Ezzel szemben az Európai Bizottság jelentéséből kiderül, hogy a hiánycél teljesítéséhez az állami vagyon értékesítéséből származó bevételekből, valamint újabb PPP-projektekből körülbelül 130 milliárd forintra számítanak. – Nincs szó az eddig tervezettnél több állami vagyontárgy értékesítéséről – reagált a PM helyettes államtitkára. Várfalvi István szerint az újság feltehetőleg összekeverte a pénzforgalmi szemléletű és az uniós módszertan szerinti elszámolást.