Már a fedélzeten volt a hét asztronauta, amikor az utat lefújták – adta hírül a CNN, amelynek beszámolója szerint szerda reggel javításra szorult egy másik berendezés is, emiatt a tervezettnél később kezdték meg az üzemanyagtartály feltöltését.
Miként arról már beszámoltunk, kedden a pilótakabin ablakfülkéjének fedele leszakadt a kilövőálláson várakozó űrsiklóról, és a navigációs berendezések közelében megsértette a burkolatot, valamint kárt tett a hővédő csempékben is. A 2003 februárjában, a landolás közben felrobban Columbia űrsikó végzetét is a hővédő pajzs sérülése okozta, de a NASA kedden a hiba gyors kijavítása mellett döntött. Az üzemanyag-érzékelő hibájának felfedezése után azonban törölte a startot, noha a programban részt vevő egyik mérnök szerint ez jelentéktelen hiba. A CNN-nek elmondta: négy érzékelő jelzi az üzemanyagszintet, de az is elegendő, ha kettő működik.
Valószínű, hogy a leállítás valódi oka nem is ez volt. A NASA vezetőit elbizonytalaníthatta, hogy a Discovery eredetileg tavaszra tervezett fellövését már többször el kellett halasztani figyelmen kívül hagyott hibalehetőségek miatt, most pedig hibák egész sorára derült fény. A Columbia katasztrófája óta a Discovery lenne az első űrsikló, amely startengedélyt kap, de ha július 31-ig nem sikerül fellőni, akkor szeptemberig kell várni az újabb lehetőségre. Az ISS helyzete ugyanis legközelebb szeptember 9. után lesz megfelelő az űrexpedíció számára.
Orbán Balázs: A Tisza és a DK nagykoalíciója összezárt
