Az elnevezés maradhat a Skálából

Augusztustól új bérlő üzemelteti a Skála Metrót. A Budai Skálában pedig e hónap végétől indul a négy hétig tartó végkiárusítás. Az egykor szebb napokat látott vállalat neve fennmaradhat. Úgy látszik, hogy a patinás névre az ingatlant a Skálától bérlők igényt tartanak.

Csákó Attila
2005. 08. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A múlt hónaptól a Skála Metró jelentős, 50 százalékos akciókkal árusította ki készletét. Az új bérlő, az Intertext 2001 Kft. augusztustól öt évre vette bérbe az épületet. A cég a Skála Divatház beszállítója volt, s szeptembertől a Budai Skálában is átveszi a férfiosztályt. Samu Józsefné, az Intertext 2001 ügyvezetője ismertette: meghagyták az eddigi választékot, de emellett a középáras magyar termékeket is bevezették. A cégvezető szerint szükség van egy ilyen típusú áruházra Budapesten. A nyereséget firtató kérdésre az ügyvezető azt mondta: a nyitás óta rendkívül jó forgalmat bonyolítanak le, ezért úgy számol, hogy egy éven belül nyereségesre fordulhat a mérlegük.
Ismeretes: az első jelentősebb magyar bérlő, a Tranzit Outlet nemrég a Corvint vette ki. A Budai Skála helyén pedig az ING-csoport a MOM Parkhoz hasonló üzletközpontot és zöld felülettel tarkított lakónegyedet épít. Kiss István, a Skála Divatház Rt. vezérigazgatója ismertette, hogy augusztus 29-től egy hónapon át tartó végkiárusítást tartanak e létesítményben. A budapesti patinás Luxus Áruház viszont még üres, bérlőre vár. A Camponában bérelt üzletet áprilisban adták vissza. A kispesti és újpesti áruházat kínai vállalkozók vették át, s Székesfehérváron, Győrött, Miskolcon és Egerben is visszaadták a működtetés jogát. Debrecenben keresik a megoldást a bérleti jog visszaadására. Bár a Skála Divatház Rt. kivonul a kereskedelemből, a saját tulajdonú ingatlanok hasznosításával foglalkozó Skála Coop Rt. és a Skála Ingatlanhasznosító Rt. megmarad. A Skála Divatház Rt. vezérigazgatója lapunknak kifejtette, hogy a Skála név fennmaradhat, ennek lehetősége ugyanis a bérlőkkel kötött, illetve kötendő szerződésekben benne van.
A Skála Szövetkezetek Áruházi Közös Vállalatot 1974-ben hozták létre. A Budai Skála 1976-ban nyílt meg, három évvel később pedig az Országos Szövetkezeti és Értékesítő Közös Vállalattal közösen hozták létre a Skála-Coop Közös Vállalatot. Az „Én vagyok a Skála-kópé, reklámom a Skála-Coopé” ismert reklámszlogennel a kereskedelem egy új korszaka köszöntött be. A nyugati országok áruházaihoz hasonló, a hiánygazdaság idején létrehozott áruházat a tisztaság, a szervezettség és a széles áruválaszték jellemezte. A vállalat negyven áruházzal működött, majd 1985-ben holdinggá alakították. A nyolcvanas évek közepén a zöldség-nagykereskedelmet is a cég keretein belülre helyezték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.