Cáfolt kockázati elemzés

Egyre több olyan információ kerül nyilvánosságra a Malév privatizációja kapcsán, amely egyenként is elég lehet ahhoz, hogy leállítsák a légicég magánosítását – állítja a Fidesz. Demeter Ervin a nemzetbiztonsági bizottság összehívását kezdeményezte.

Hunyor Erna
2005. 08. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, hogy a magyarországi privatizáció újabb szánalmas, furcsa és felháborító szakaszához érkezett, hiszen vérlázítóan alacsony a Malévért az orosz fél által ajánlott vételár, s az ajánlattevők nem garantálják a hitelek visszafizetését. További kockázatot jelent, hogy több mint 700 embert lehet elbocsátani a jövő év végéig, 2007-től pedig semmiféle továbbfoglalkoztatási kötelezettséget nem ír elő az új Malév-tulajdonos számára a privatizációs szerződés – fejtette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Wintermantel Zsolt, a Fidesz országgyűlési képviselője, aki szerint egyre több olyan információ kerül nyilvánosságra a Malév privatizációja kapcsán, amely egyenként is elég lehet ahhoz, hogy leállítsák a légicég magánosítását. A sajtótájékoztatóba telefonon bekapcsolódott, Demeter Ervin volt titokminiszter bejelentette: a nemzetbiztonsági bizottság összehívását javasolja a Fidesz a Malév Rt. privatizációja miatt, mert sajtóhírek szerint a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) a nemzeti légitársaság privatizációja kapcsán kockázatelemezést készített, s talált is kockázati tényezőket. Mint mondta: e szerint Veres János neve is szóba került az ügyben mint aki „kvázi elvtelenül lobbizik az orosz vevő (Borisz Abramovics, a Malévra pályázó AirBridge Rt. kisebbségi tulajdonosa) mellett”.
Demeter kijelentette: a Fidesz ezért azt javasolja, hogy a nemzetbiztonsági bizottság kérje meg az NBH-tól a kockázati elemzést, és ha igaz a Veres János érintettségéről szóló sajtóhír, akkor hallgassa meg a minisztert is. Wintermantel hozzátette: ha igazak a Veres Jánossal kapcsolatos sajtóhírek, az súlyos erkölcsi kérdéseket vet fel. Kifogásolta, hogy az AirBridge Rt.-t három magánszemély húszmillió forintos törzstőkével alapította, amelynek egyik tulajdonosa Kiss Kálmán volt határőr vezérőrnagy, akit hivatali hatalommal való visszaélés miatt jogerősen elítélt a bíróság. Wintermantel arra vár választ: hogyan fordulhat elő, hogy az ÁPV Rt. egyáltalán szóba áll egy jogerősen elítélt személlyel; továbbá igaz-e, hogy a szocialisták megígérték az AirBridge Rt.-nek az üzletet?
Aljas rágalomnak nevezte lapunk állítását Veres János, aki közölte: hétfői cikkünk szándéka a zavarkeltés volt. Mint fogalmazott, Tóth Andrástól tájékoztatást kért cikkünkkel kapcsolatban, és az államtitkár úgy tájékoztatta őt, hogy írásunk nem felel meg a valóságnak. – Nem készült nemzetbiztonsági kockázati elemzés a Malév privatizációjával kapcsolatban – szögezte le Batiz András kormányszóvivő. Úgy vélte, az ügy kapcsán politikai szenzációhajhászat folyik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.