Szinte egymásnak adják a kilincset az érdeklődők a Honda-szalonokban, így máris várakozási idővel kell számolni a GB350S vevőinek. De kik ők pontosan? Nos, egyrészt kezdők (köztük szép számban hölgyek), akik első paripát keresnek akár A2-es jogsihoz. Még nagyobb arányban futnak be az újrakezdők, tehát a sisakjukat leporoló, tömény nosztalgiára vágyó közép- és időskorúak. Akadnak haladók is, akik komoly motorjuk helyett vagy mellé keresnek városbarát ingajáratot, de a robogóknál stílusosabbra vágynak. Vajon tényleg mindegyikük megtalálja majd a számítását?

Fotó: Stefler Balázs
1. Klasszikus dizájn, mégsem ódon összhatás
Tény, hogy a GB350S fő ütőkártyája a zseniális retró formaterv. Hagyományőrző bölcsővázában klasszikus egyhengeres blokk áll peckesen, a matt fekete részeknek kontrasztot adó polírozott hűtőbordákkal. Pannóniás és MZ-s szívnek kedves a klasszikus tank és oldaldekli is, akárcsak a több helyen felcsillanó króm, ugyanakkor a Honda véletlenül sem tűnik restaurált veteránnak. Küllős helyett öntött alukerekeken gördül, a lámpái már körben modern LED-es egységek, hátsó sárvédője pedig – az összképet szerintünk némileg lerontva – fényezetlen, szögletes műanyag elem.

Fotó: Stefler Balázs
2. Rendes nagymotor-méret, redukált funkciók
Egy átlagos, 178 centis testmagasságú motoros a nyeregbe pattanva örömmel konstatálja, hogy nem teletalppal ugyan, de mindkét lába jól talajt ér – alacsonyabbaknak kihívás lehet a 80 centis nyeregmagasság, ám így a testesebb pilóták sem fogják nyuszimotoron érezni magukat. Akárcsak a fényszóró, a kilométeróra is kerek, benne apró digitális kijelzővel. Szerintünk menő e klasszikus kialakítás, csak egy analóg fordulatszámmérőt hiányoltunk mellőle. Logikus működésű a kevés kezelőszerv, széria a vészvillogó és a még középállvány is, de sajnos az USB-csatlakozó opciós.

Fotó: Stefler Balázs
3. Szépen szól, de inkább nyugis cirkálásra való
Igazi egyhengeres orgánummal, a hangolt kipufogó jóvoltából mély basszusokkal kel életre a 348 cm3-s, léghűtéses, természetesen befecskendezővel etetett motor, fordulaton pedig hozza szakadó textilre emlékeztető, jellegzetesen recsegős hangot. Mellette szól, hogy alig kelt rezgést, egyenletes a teljesítményleadása és takarékos – nálunk hajszolva is beérte 3,0 literes átlaggal. Ám finoman szólva nem izompacsirta: a 21 lóerő lakott területen kívül szerény dinamikát ad, jól meg kell gondolni az előzéseket (és az utasszállítást), a tartható csúcssebesség kb. 110 km/h.