A szakszervezetek Kókával egyeztetnének

Közel húsz ferihegyi szakszervezet venne részt azokon az egyeztető tárgyalásokon, amelyeket a légi közlekedés területén készülő magánosítások miatt kezdeményeztek a tulajdonosi jogokat gyakorló intézményeknél.

Hunyor Erna
2005. 11. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

November negyedikét és ötödikét jelölte meg az Irányítástechnikai Dolgozók Független Szakszervezete, a Légiforgalmi, Igazgatási, Gazdasági és Oktatási Szakszervezet, a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete, valamint a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája abban a levelében, amelyben egyeztető tárgyalásokat kértek Kóka János gazdasági és közlekedési minisztertől a HungaroControl (HC) tervezett gazdasági társasággá való átalakítása miatt – értesült lapunk. Úgy tudjuk, hogy egyeztetést kérnek a Budapest Airport (BA) Rt. és a Malév Rt. várható privatizációja miatt is a BA Rt., a Malév Rt. és az Aeroplex dolgozóinak érdekképviseletei is.
A november 4-i vagy 5-i egyeztetésre azért kerülne sor, mert a kormány 2006. december elsejétől a HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálatot költségvetési intézményből gazdasági társasággá kívánja alakítani, ám a Hungaro-Control a mintegy hétszáz munkavállalót nem tájékoztatja az érdemi változásokról. Emiatt pedig a dolgozók körében egyre nagyobb a bizonytalanság, mindenki a munkahelye elvesztésétől tart. Értesüléseink szerint a HC átalakításáról készített üzleti tervet a Pénzügyminisztérium visszadobta, és újat a november 9-i kormányülésen szándékoznak előterjeszteni. Ezt megelőzően azonban tegnap tárcaközi egyeztetést tartott a gazdasági és közlekedési tárca, valamint a Pénzügyminisztérium, amelyről lapzártánkig nem közöltek részleteket. Információink szerint időközben elkészült a HC vagyonértékelése, amely 8,519 milliárd forintban határozta meg a magyar légiforgalmi szolgálatot ellátó cég valós piaci értékét. Ám a HC törzstőkéjét – az állami céget kft.-vé alakító okirattervezet szerint – ötszázmillió forintban határoznák meg.
A Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete (MLSZSZ) korábban lapunkkal azt közölte: választ várnak a HC-t felügyelő gazdasági minisztertől arra, hogy miért kell egy kötelezően állami feladatot ellátó szervezetet, a légiforgalmi irányítást privatizálni; kinek éri meg egy kötelezően nullszaldós tevékenységet folytató céget megvenni, valamint milyen nemzetbiztonsági kockázatot jelent az, hogy hazánk légterét nem a magyar állam ellenőrzi? Egyúttal felszólították Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, hogy állítsa le Kóka János, illetve csapatának „privatizációs ámokfutását”.
Szakértői vélemények szerint, ha az új alapító okiratba belefoglalják, hogy amennyiben a HC Kft. az üzletrészek felosztása vagy a törzstőke felemelése folytán új taggal egészülne ki, s így többszemélyes társasággá válna, úgy a tagok kötelesek az alapító okiratot társasági szerződéssé módosítani, megteremti annak lehetőségét, hogy a cég átalakítását követően privatizálják a HungaroControlt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.