Határozatlan időre felfüggesztette a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat (HC) gazdasági társasággá alakítását – tájékoztatta lapunkat a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének elnöke. Metes György közölte: a GKM tegnap egyeztetésre hívta a HC szakszervezeteit. Ugyanakkor a délután két órára összehívott tárgyalás megkezdése előtt a gazdasági tárca közleményt juttatott el lapunkhoz, amelyben leszögezte: a HC átalakítására az eredeti terveknek megfelelően a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjának sikeres lezárását követően, de legkorábban 2006 folyamán kerülhet sor. A tárca szerint most és a jövőben is elfogadhatatlanok azok a béremelésre és foglalkoztatási garanciára nyilvánuló követelések, amelyeket „egyes érintett szakszervezeti vezetők az átalakítás kapcsán megfogalmaztak”. A HC szakszervezetei felháborítónak tartják, hogy a tárgyalás megkezdése előtt ilyen tartalmú közleményt adott ki a GKM. Véleményük szerint ez is azt bizonyítja, hogy nem kívántak egyezségre jutni az érdekképviseletekkel. Így viszont továbbra is bizonytalanságban tartják a HC közel 700 dolgozóját, és veszélyeztetik a légi forgalom biztonságát is.
*
A BA Rt. privatizációjából befolyó bevételt nem számolták bele az idei pénzforgalmi hiány adataiba – reagált a Magyar Hírlap értesüléseire (mely szerint jövőre csúszna át a BA Rt. magánosítása) Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium sajtóosztályának helyettes vezetője. A lap információit ugyanakkor alátámaszthatja az, hogy a parlament költségvetési bizottsága olyan módosító javaslatot nyújtott be a 2006-os büdzsé tervezetéhez, amely szerint a Nemzeti Autópálya Rt.-től átvállalt 178 milliárd forintos adósságot – a korábbi kormányzati ígéretekkel szemben – mégsem az idei, hanem a jövő évre kell elszámolni, így az idei egyenleg ennyivel javul. Az átvállalt adósság fedezetéül szolgálna a BA Rt.-ből származó bevétel. Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója írásban lapunkkal azt közölte, hogy a BA Rt. privatizációjának idei elmaradásával foglalkozó sajtóhírekkel szemben az ÁPV Rt. szándéka az, hogy még az idén lezárja az ügyletet és nyertest hirdethessen.
Tegnap járt le a gyógyászati segédeszközöket gyártó Rehab Rt. többségi részesedésének és a Fertőtavi Nádgazdaság Rt. részvényeinek értékesítésére kiírt pályázat beadási határideje. A Rehab Rt.-re négy, míg a Fertőtavi Nádgazdaság pályázatára egy befektető nyújtott be ajánlatot – tudtuk meg az állami vagyonkezelőtől. Mint ismert, a BA Rt. üzemi tanácsa a közelmúltban a Legfőbb Ügyészséghez fordult vizsgálatot és intézkedést kérve a BA Rt. privatizációja kapcsán, az állami vagyon védelmében. A repülőtéri szakszervezetek álláspontja szerint az ÁPV Rt. a hatályos jogszabályok szerint nem értékesítheti a BA Rt. részvényeit. Az ÁPV Rt. lapunkkal tegnap azt is közölte, hogy BA Rt. szakszervezeteinek lépésével kapcsolatban nem kívánnak állást foglalni.

Semmilyen hasznos tápanyagot nem ad a szervezetnek az energiaital, ellenben nagyon káros