Légiirányítás: hátrál a kormány

Egyértelmű sikert értek el a HungaroControl szakszervezetei, miután az utolsó pillanatban meghátrált a kormány az érdekképviseletek előtt. A szolgálat gazdasági társasággá alakítását ugyanis felfüggesztették, így elmarad a repülőtéri dolgozók sztrájkja.

Szabó Eszter
2005. 11. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Határozatlan időre felfüggesztette a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat (HC) gazdasági társasággá alakítását – tájékoztatta lapunkat a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének elnöke. Metes György közölte: a GKM tegnap egyeztetésre hívta a HC szakszervezeteit. Ugyanakkor a délután két órára összehívott tárgyalás megkezdése előtt a gazdasági tárca közleményt juttatott el lapunkhoz, amelyben leszögezte: a HC átalakítására az eredeti terveknek megfelelően a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjának sikeres lezárását követően, de legkorábban 2006 folyamán kerülhet sor. A tárca szerint most és a jövőben is elfogadhatatlanok azok a béremelésre és foglalkoztatási garanciára nyilvánuló követelések, amelyeket „egyes érintett szakszervezeti vezetők az átalakítás kapcsán megfogalmaztak”. A HC szakszervezetei felháborítónak tartják, hogy a tárgyalás megkezdése előtt ilyen tartalmú közleményt adott ki a GKM. Véleményük szerint ez is azt bizonyítja, hogy nem kívántak egyezségre jutni az érdekképviseletekkel. Így viszont továbbra is bizonytalanságban tartják a HC közel 700 dolgozóját, és veszélyeztetik a légi forgalom biztonságát is.
*
A BA Rt. privatizációjából befolyó bevételt nem számolták bele az idei pénzforgalmi hiány adataiba – reagált a Magyar Hírlap értesüléseire (mely szerint jövőre csúszna át a BA Rt. magánosítása) Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium sajtóosztályának helyettes vezetője. A lap információit ugyanakkor alátámaszthatja az, hogy a parlament költségvetési bizottsága olyan módosító javaslatot nyújtott be a 2006-os büdzsé tervezetéhez, amely szerint a Nemzeti Autópálya Rt.-től átvállalt 178 milliárd forintos adósságot – a korábbi kormányzati ígéretekkel szemben – mégsem az idei, hanem a jövő évre kell elszámolni, így az idei egyenleg ennyivel javul. Az átvállalt adósság fedezetéül szolgálna a BA Rt.-ből származó bevétel. Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója írásban lapunkkal azt közölte, hogy a BA Rt. privatizációjának idei elmaradásával foglalkozó sajtóhírekkel szemben az ÁPV Rt. szándéka az, hogy még az idén lezárja az ügyletet és nyertest hirdethessen.
Tegnap járt le a gyógyászati segédeszközöket gyártó Rehab Rt. többségi részesedésének és a Fertőtavi Nádgazdaság Rt. részvényeinek értékesítésére kiírt pályázat beadási határideje. A Rehab Rt.-re négy, míg a Fertőtavi Nádgazdaság pályázatára egy befektető nyújtott be ajánlatot – tudtuk meg az állami vagyonkezelőtől. Mint ismert, a BA Rt. üzemi tanácsa a közelmúltban a Legfőbb Ügyészséghez fordult vizsgálatot és intézkedést kérve a BA Rt. privatizációja kapcsán, az állami vagyon védelmében. A repülőtéri szakszervezetek álláspontja szerint az ÁPV Rt. a hatályos jogszabályok szerint nem értékesítheti a BA Rt. részvényeit. Az ÁPV Rt. lapunkkal tegnap azt is közölte, hogy BA Rt. szakszervezeteinek lépésével kapcsolatban nem kívánnak állást foglalni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.