Többszöri távolmaradása után holnap megjelenik az Országgyűlés költségvetési bizottsága ülésén Veres János pénzügyminiszter – tájékoztatta lapunkat a parlament sajtóirodája. A hírt a Pénzügyminisztérium is megerősítette. Mint ismert, korábban a bizottság ellenzéki képviselői azért hívták meg Veres Jánost, mert meg kívánták hallgatni a magánosítás előtt álló Budapest Airport (BA) Rt. vagyonértékelésének s vagyonkezelési szerződésének részleteiről. A pénzügyminiszter eddig nem jelent meg a grémium előtt, mondván, a BA Rt. tenderének lezárása után számol csak be a feltett kérdésekre.
Vasárnap a Fidesz azzal a kéréssel fordult az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ), hogy indítson soron kívüli vizsgálatot a Ferihegyi repülőtér privatizációjának áttekintésére. Rogán Antal frakcióvezető-helyettes sajtótájékoztatóján közölte: a vizsgálatnak ki kell terjednie a vagyonértékelésre és annak körülményeire, illetve arra, hogy jogilag szabályosan zajlik-e a repülőtér értékesítése.
Csapodi Pál, az ÁSZ főtitkára érdeklődésünkre közölte, hogy egyelőre még nem kapták kézhez a beadványt. Mint mondta: az ÁSZ előre meghatározott éves munkaterv, illetve az Országgyűlés felkérése alapján dolgozik. Az ÁSZ-vizsgálat idejére egyébként fel kell függeszteni a privatizációt, ám az ezzel kapcsolatos döntés kizárólag a kormány hatásköre. Csapodi Pál kifejtette: az ÁSZ egyébként is vizsgálni fogja az ügyet, de arra csak jövőre, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. 2005. évi gazdálkodásának ellenőrzésekor, a zárszámadás részeként kerül majd sor. Ugyanakkor az ÁSZ továbbra is fenntartja a BA Rt.-vel kapcsolatos, néhány hónappal ezelőtt közzétett jelentésében foglaltakat.
Emlékezetes, az ÁSZ leszögezte: véleménye szerint a nyereségesen működő BA Rt. értékesítése kifejezett kockázatokat hordoz, mert a cégnek alapítása óta nincs elfogadható vagyonértéke, az elődszervezetétől jogutódlással megszerzett kötelezettségei pedig tisztázatlanok. Az ÁSZ-vizsgálat lezárásáig az ÁPV Rt. nem intézkedett a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal való vagyonkezelési szerződés rendezéséről, amellyel a megalakulás kori rendezetlen állapotból származó – hitelátvállalás rendezetlensége, bérleti díjak szedésének jogossága, a földi kiszolgálás tevékenységi díjainak jogtalansága, területhasználati jogok –, eddig érvényesített vagy ezután érvényesíthető veszteségeket enyhíthette volna. Az ÁSZ jelentéséből kiderült: a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal vizsgálata 1998-ban megállapította, hogy „az állami pénzeszköz nélkül indult utasterminál-fejlesztés konstrukciója több olyan szerződésszerű és esetleg nem szerződésszerű pénzkiviteli lehetőséget biztosít a külföldi félnek, amely indokolttá teszi további intézkedések megtételét a magyar állam érdekérvényesítése keretében”.

Elkezdődött az érettségi: mutatjuk, milyen feladatokat kaptak a diákok