Még mindig félünk a részvényektől

Hazánkban a lakosság mindössze két százaléka látja úgy, hogy megtakarításainak kamatoztatására a részvénypapírok jelentik a legkedvezőbb lehetőséget – derül ki a GfK Hungária tegnap közölt felmérésből.

Erdősi Csaba
2006. 03. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három régióban, nevezetesen Közép- és Kelet-Európában, Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban végzett összehasonlító felmérést a piackutató cég. A hazai válaszadóknak arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy ha lenne 25 ezer eurójuk, azt mibe fektetnék. A legtöbben – a válaszadók tíz százaléka – rövid lejáratú betétekben kötné le a pénzt, a már említett két százalék vásárolna részvényt, s a mintában szereplők 78 százaléka egyáltalán nem fektetné be az összeget.
A részvényekkel szembeni óvatosság nem csak a mi régiónkra jellemző, hiszen az amerikai 11 százalékkal szemben még Nyugat-Európában is csupán az emberek öt százaléka bízik a vállalati papírokban. A pénzüket befektetni semmilyen formában nem szándékozók aránya azonban kiugróan magas idehaza: a magyar 78 százalékkal szemben Nyugaton csupán az emberek 33 százaléka gondolja úgy, hogy nincs szüksége pénzügyi befektetésre.
A felmérés arra is rákérdezett, a hitelintézetek magyarországi ügyfelei milyen szolgáltatásokat szándékoznak igénybe venni az elkövetkezendő egy évben. Az opciók között szerepelt a részvényvásárlás is, ezt azonban a válaszadók alig egy százaléka jelölte meg. Mindössze két csoport: a legmagasabb státusú fogyasztói csoportba tartozók, valamint a havi nettó 260 000 forintnál is többet keresők azok, akik az átlagosnál nagyobb arányban vásárolnának részvényeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.