Japán nem adja fel a mágneses vasút fejlesztésének terveit a németországi Transrapid balesete után: a helyi vasúttársaság tegnapi közleménye szerint a következő tíz évben 2,4 milliárd eurónak megfelelő összeget fordítanak erre a célra. Az MTI úgy tudja, a szakemberek legutóbb a hét végén hajtottak végre tesztet száz utassal a Tokiótól nyugatra lévő kísérleti pályán. A japán kormány azonban bejelentette, hogy figyelemmel kíséri a németországi baleset okait kereső vizsgálatok eredményeit.
München sem tett le arról, hogy mágnesvasúttal kösse össze a bajor fővárost és repülőterét – jelentette ki tegnap Erwin Huber közlekedési miniszter. A tervet jövő év közepén engedélyezhetik a hatóságok – adta hírül az AFX News. Huber szerint a múlt pénteki baleset úgy módosítja a terveket, hogy a biztonsági rendszereken tovább kell dolgozni, ami növeli a költségeket.
Ismeretes: múlt pénteken huszonhárom ember halt meg, amikor a világ egyik leggyorsabb vasútja, a Transrapid több mint kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel belerohant a pályán veszteglő műhelykocsiba Emsland körzetében. A német technológiával 2003 óta működő sanghaji Transrapid, az egyetlen kereskedelmi forgalomban lévő mágneses vasút üzemeltetői is a helyszínen tájékozódnak. A kínai kormány és a Transrapid International a sanghaji vonal 160 kilométeres meghosszabbításáról tárgyal. A Siemens és a Thyssen-csoport fejlesztésében készült Maglev vasút óránként 450 kilométeres sebességgel 1993-ban állított fel rekordot.
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
