Figyelemmel kíséri a PSZÁF a 2006-os „kötelező” szezonban is a kgfb-t kínáló biztosítók tevékenységét, s a szervezet az idén először a társaságok bevonásával ajánlást is készített – közölték a szervezet tegnapi sajtótájékoztatóján. A PSZÁF reméli, hogy az ajánlás segítségével sikerül minimalizálni a november 1-jétől december 31-ig tartó időszakban már-már hagyományossá váló zűrzavart. Tény, hogy jelenleg két társaság, a MÁV és a TIR egyesületek is úgy vágnak neki a két hónapos csúcsidénynek, hogy felügyeleti határozatok tiltják el őket új szerződések kötésétől. A felfüggesztés a MÁV esetében november 30-án lejár, amennyiben tehát a felügyelet nem talál további gondokat a biztosító működésében, az december 1-jétől már szerezhet új ügyfeleket. A TIR esetében azonban március végéig szól a tilalom, az egyesület tehát teljesen kimarad a 2006-os szezonból.
Igaz, a kgfb-piac ilyen esetek nélkül is igen kényes területnek számít: mivel az ügyfelek nem a saját, hanem egy majdani ismeretlen károsult érdekében kötnek biztosítást, nem meglepő módon szinte kizárólag az ár alapján döntenek. Az alacsony díjak azonban sokszor nehézkes ügyintézéssel párosulnak. A PSZÁF ezért is érezte fontosnak, hogy ajánlásával olyan sarokköveket fektessen le, hogy a biztosító minden ügyfél számára tegye lehetővé a kár két munkanapon belüli bejelentését, ezután három munkanapon belül kerüljön sor a kár felvételére, a kárösszeget pedig a dokumentumok megérkezése után 15 napon belül fizesse ki a biztosító. Ez a folyamat jelenleg sokszor hónapokon keresztül húzódik. Az ajánlásban az is szerepel, hogy a határidők betartását egy komoly állománynövekedés se sodorja veszélybe, vagyis a társaságok időben készüljenek fel a rohamra.
Ami minden eddiginél komolyabbnak ígérkezik: a megszorítások hatására az idén a tavalyi 360 ezernél jóval több, akár 500 ezer autótulajdonos is új biztosítót kereshet magának. További kedvezmények és piaci szeletek jelennek meg, a díjszámítás bonyolódásával pedig tovább nőhet az on-line alkuszok szerepe. Színre lép a Signal Biztosító, és sokak szerint tovább folytatódik az olcsó társaságok, köztük az egyesületek előretörése is. Igaz, a piac közel háromnegyedét uraló három nagy társaságot sem kell félteni: sajtóhírek szerint az idén további társaságok követik az Allianz Hungária példáját, amely tavaly komoly vitát kavart azáltal, hogy a már meglévő ügyfelek tarifáját nem tette közzé, s utóbb a felügyelet fellépésére is pusztán egy szorzószámot közölt. Az átkötési szezon kellős közepén, lapértesülések szerint december elején születhet meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ítélete a nagy biztosítók, valamint a márkakereskedők közötti kartellezés ügyében. Mint arról korábban beszámoltunk, a független javítóműhelyek szerint a biztosítók hátrányosan megkülönböztetik őket, s csak komoly késésekkel fizetik ki a károkat. Tegnapi számában pedig a Figyelő azt vetette fel, hogy a nagy biztosítók a magas díjak formájában gyakorlatilag az ügyfelekkel fizettetik ki azt, hogy drága márkakereskedőkkel és -szervizekkel állnak kapcsolatban. Olyan kereskedőkkel, amelyek a náluk vásárlóknak igyekeznek a velük szerződésben álló nagy biztosítótársaságok termékét ajánlani.

Ókori tárgy került elő egy családi vitrinből