Idén decemberben adják át Párizs egyetlen villamosát. A francia fővárosban 1937-ben szüntették be az utolsó vonalat, amikor is az autóbuszok és a metrók országszerte feleslegessé tették a lassú, kötöttpályás szerelvényeket.
A XIX. század végén még 600 kilométer hosszúságú villamospálya volt, amelyen 1899-től teljes egészében elektromos hajtású szerelvények közlekedtek. Az 1900-ban kezdődött metróépítés komoly konkurenciát jelentett a felszíni, kötöttpályás tömegközlekedési eszköznek. Az autók egyre inkább birtokolni akarták az utakat, valamint mind korszerűbb autóbuszokat építettek, amelyek gyorsaságával nem tudott lépést tartani a villamos. 1931-ben a Renault bemutatta új autóbuszát, amely képesnek tűnt arra, hogy felváltsa a korszerűtlen villamosokat: hat év alatt az összes párizsi villamospályát felszedték. Ekkor a metróvonal már 160 kilométer hosszú volt, majdnem háromnegyede a mainak. A század vége felé a magas olajárakat és a megnövekedett felszíni forgalom miatt lelassult buszokat megelégelve, ismét elkezdték lefektetni a síneket több nagyvárosban. Párizs külvárosában 1992-ben adták át az első villamost, majd 1997-ben a másodikat. A város falai között 2003 nyarán kezdték meg a munkákat, hogy a déli körúton közlekedő buszt, amely csúcsidőben lépésben is alig tud haladni, felváltsa a régi-új közlekedési eszköz. A közönségnek decemberben adják át a villamost, ám már hónapok óta közlekednek a tesztjáratok, hogy időben kiderüljenek a hibák.
Az elegáns és modern jármű azonban nemcsak önmagáért vonzza a bámészkodókat, hanem amiatt is, amit a tervezők egy zsúfolt körútból varázsoltak. Ezer fa ültetésével és 36 ezer négyzetméter terület befüvesítésével új életteret adtak a városiaknak. Azt várják, hogy 25 százalékkal fog csökkeni az autóforgalom. A 21 új szerelvényt az Alstom cég szállítja, amely a legendás gyorsvasút, a TGV gyártója. Egy nagyszabású tervnek köszönhetően egy évtized múlva körbe lehet majd utazni Párizst villamoson.

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben