Mindenkinek megvan a véleménye az időjárásról és a szóvivőkről (utóbbiak kinevezése néha napokig tartó témát ad a bulvársajtónak is), de azon kevesen gondolkodnak el, a bájos mosoly és a profi semmitmondás mögött milyen szakmai tudás rejtezik, ha rejtezik egyáltalán. Németh Erzsébet logopédus, szociálpszichológus a közéleti kommunikáció elméletének és gyakorlatának egyik legismertebb hazai szakértője, kutatója és oktatója, kézenfekvő ötlet volt tehát, hogy könyvbe sűrítse tapasztalatait. Ne gondolja az olvasó, hogy rétegkönyv a Közszereplés – egyrészt szóvivője ma már nemcsak a kormánynak, hanem minden valamirevaló vállalatnak, szervezetnek és egyesületnek van, másrészt az is közszerepel, akit a Mónika-show-ba hívnak meg lelki tyúkszemeket kivesézni.
A szóbeli kommunikációtól a ruházat és egyéb kiegészítők megválasztásán át a csoportos prezentációig sok mindenre felkészülhetünk a gyakorlati kézikönyvből, így kezdő multilevel-marketing ügynökök, friss diplomás munkanélküliek és a bulvársajtóban szereplésre vágyó háziasszonyok egyaránt haszonnal szerezhetik meg belőle a meggyőzés, a hiteles látszatkeltés és az érdekessé válás tudományát. És persze annak is meg kell vásárolnia a kötetet, aki abban reménykedik, hogy Demcsák Zsuzsa friss kormányszóvivő mandátuma sem tart örökké.
(Németh Erzsébet: Közszereplés. A társadalmi szintű kommunikáció kézikönyve. Osiris Kiadó, Budapest, 2006. Ára: 3480 forint)

Hatalmas tűz lett egy bográcsozásból Debrecenben, több ember kórházba került