Full extrás SUV tízmillió forint alatt: ilyen tényleg csak a mesében létezik?

204 lóerő, divatos forma, bőr masszázsülések: a Dongfeng Mage sokat ad kevés pénzért. Néhány kilométer erejéig kipróbáltuk az új kínai szabadidő-autót.

2025. 06. 13. 7:00
Fotó: Lővei Gergely
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei újdonságait mutatta meg nekünk a Dongfeng márka importőre, a felhozatal minden bizonnyal legnagyobb érdeklődésre igényt tartó darabja a Mage nevű szabadidő-autó, amelyet csak magas felszereltséggel hoznak Európába, és még így is jó áron tudják adni. A piaci bevezetésnél 9 940 000 Ft-os akciós áron kínálják, a listaár egyébként 10 940 000 forint – a tudást (204 LE, automataváltó, 4,65 méteres hossz) és a gazdag alapfelszereltséget figyelembe véve még utóbbival sem rossz ajánlat.

 

Eredetileg 2023-ban dobták piacra az Aeolus almárkához tartozó Haohan nevű szabadidő-autót, amely a PSA-val közösen fejlesztett Common Modular Platform nevű műszaki alap továbbfejlesztésével megszületett DSMA 2.0 alapra épül – a Stellantisnál a CMP továbbfejlesztésével készült el az STLA Small nevű műszaki alap. Nem lehet nagyon panaszkodni a megjelenésre, a lendületes vonalvezetésben és peugeot-s, nissanos vonásokat vélek felfedezni, a süllyesztett kilincsekkel sajnos együtt kell élni.

 

Anno kisautók számára készült a CMP, de senki nem tiltotta meg a méretek növelését, így a tengelytávolságot 2775 mm-re növelték. Ebből az következik, hogy amíg az első sorban kényelmesen el lehet férni a padlóhoz képest magasan lévő ülésben, a második sorban kifejezetten nagy tér várja az utasokat. 

Tovább javítja a térérzetet a széria üvegtető (1,08 m2), ami rengeteg napfényt enged az utastérbe, és az első fele még nyitható is.

A karosszéria teljes hossza 4,65 méter, amivel a kompakt- és középkategória határmezsgyéjén helyezkedik el a Dongfeng Mage.

 

A csomagtér 480 literes, az elektromos mozgatást vezérlő kapcsolót a rendszámtábla-mélyedésnél kell keresni, a padló alatt szükségpótkereket találunk. Rögtön egy hiány is szemet szúrt: semmi nem takarta a csomagtartót. Az oldalfalakon is csak két hosszanti vágatot látni, nyoma sincs olyan mélyedésnek, ahová esetlegesen a rolót lehetne beakasztani. A megoldás az, hogy a gyárból kalaptartó nélkül szállítják az autókat, utóbbit a gyári tartozékok között lehet megtalálni, és mivel a forgalmazó is tisztában van azzal, hogy ez fontos dolog, az ígéret szerint kedvező áron kínálják majd.

 

Könnyen megy a beszállás, az ajtó burkolata körbefogja a küszöböt, így nem kell attól félni, hogy összesarazza az ember. Minimalista a belső tér kialakítása, a kormány mögött egy kisebb monitort látunk, 

alapvetően a 13,2 colos képátlójú központi érintőképernyőre hagyatkozik a kezelés.

Jól néz ki a felső díszbetét nyomtatott mintája, még az ajtókárpitok is minimalisták, az ablakemelőket négy billenőkapcsolóval lehet vezérelni, és ennyi. A külső tükrökhöz nincs fizikai kapcsoló, azokat az érintőképernyő menüjéből kell állítani, és nagyjából ennyire jutottam az alatt a fél perc alatt, ameddig időm volt elhelyezkedni és beállítani az optimális vezetési pozíciót.

 

Máris indultunk felvezetéssel a zsámbéki Drivingcamp országúti moduljára. Az 1,5-ös turbómotor (204 LE/305 Nm) morgósan, de tisztességesen húz, a hétfokozatú duplakuplungos váltó finoman dolgozik, ha már egyszer mozgásba lendült a karosszéria. A lassítóknál feltűnt, hogy erősen dülöngél a karosszéria, és bizony terhelésváltásnál a hátsó is megindul, és nyoma sem volt ESP-beavatkozásnak. Utóbbi magyarázata az lehet, hogy az alig 24 km-t futott autó még nem esett át a nullrevízión, épp csak tankoltak bele pár liter benzint, és hozták is rendezvényre, még „Transportation/Warehouse” módban volt, amelynek feloldása márkaszervizben lehetséges. A kormányzás nagyon könnyű, a dülöngélésből ítélve a felfüggesztés kényelmes hangolású, ennél többet csak részletesebb közúti vezetés után tudok majd mondani az autóról.

 

A Dongfeng Mage forgalmazása 1,5-ös turbómotorral indul, de annak van öntöltő- és plug-in hibrid változata is némileg eltérő, zárt orral, amelyek ugyanezt az 1,5-ös turbómotort használják. Az öntöltő hibridnél 292 LE/565 Nm a rendszerteljesítmény, a plug-in hibrid esetén már 360 LE/615 Nm áll a vezető rendelkezésére – ezek persze a globális modellre vonatkozó adatok, könnyen lehet, hogy az európai homologizáció során elvész pár lóerő/Nm. Ezek a modellek később jönnek, a piaci bevezetésnél a benzines változatot lehet megvásárolni, méghozá a cikk elején említett diszkontáron.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.