Az Italdesign (és a VW?) is indul az új indonéz nemzeti autó projekten

Két átmárkázott kínai autó mellett az Italdesign által indonéz mérnökök segítségével tervezett i2C indul az új indonéz nemzeti autó projekten. Papíron egy állami hadiipari vállalkozás a megrendelő.

2025. 07. 24. 7:00
Fotó: Italdesign
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Indonéziában nagy hagyománya van a nemzeti autóknak, anno 1983-ban a Proton márkát is ebből a célból hívták életre, a Mitsubishi kisebbségi részesedésével megalapított gyárnak a termékei aztán eljutottak hozzánk is. Az Indonéz állam 2017-ben a Geelynek értékesítette a márkát (és az 1996 óta hozzá tartozó Lotust), az akkori kérők között ott volt a Volkswagen konszern is. Utóbbi úgy tűnik, nem tett le az indonéz piac meghódításáról, hiszen a tulajdonában lévő Italdesign formatervező-stúdión keresztül most ők tervezték meg a legújabb indonéz nemzeti autót.

 

Az Italdesign i2C megrendelője papíron az állami tulajdonban lévő PT Teknologi Militer Indonesia (TMI) nevű hadiipari vállalkozás. A 2025-ös GIIAS autószalonon bemutatott életnagyságú agyagmodell rendszámtábláján még ott a Fincantieri nevű cég logója, utóbbi egy 230 éves múltra visszatekintő, az Olasz Haditengerészetnek dolgozó hajóépítő vállalkozás, illetve egy második, szintén indonéz állami tulajdonban lévő hadiipari vállalkozás, a PT Indonesian Defense and Security Technologies is megjelenik. Ezek ellenére nem harcjármű lesz az újdonság, hanem egy villanymotoros szabadidő-autó.

 

Az Italdesign szerint az i2C megjelenésén a saját formatervezői mellett indonéz mérnökök is dolgoztak, ennek köszönhető, hogy a sportos arányokkal és hangsúlyos kerékjáratokkal rendelkező karosszérián olyan Indonéziára utaló dolgok is megjelennek, mint a mitológiai Garuda madár vagy a batik mintát idéző kárpitok. Az utastérben egyébként három üléssornak is van hely, így az arrafelé még mindig nagy számban értékesített kompakt egyterűek kiváltására is alkalmas lesz az újdonság – leszámítva a villanymotoros hajtás miatti felárat, de a megfelelő jogszabályi környezettel az ilyesmi könnyen megoldható.

 

Amíg idén csak agyagmodellként láthatták a látogatóak az Italdesign i2C-t, addig jövő ilyenkor már teljesen működőképes, sorozatgyártáshoz közel álló formában lesz kiállítva az újdonság. Az agyagmodell mellett látható műszaki adatok alapján a Volkswagen MEB (lehet, hogy jövő ilyenkor már az MEB Evo-ról beszélünk…) alapjára építik fel a prototípust, hiszen az 204 LE/310 Nm-es hátsó hajtómotorról van szó, a 83,4 kWh kapacitású akkumulátort 150 kW teljesítménnyel lehet tölteni, ez egyébként az engedékenyebb kínai szabvány alapján 617 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, a fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű. Az új Indonéz nemzeti autó projekten még két másik induló van, az Aletra L8 egy átmárkázott Livan Maple 80V L – ez egy Geely által gyártott villanymotoros egyterű –, illetve a Polytron G3, amely egy átmárkázott Skyworth EV6 villanymotoros szabadidő-autó.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.