Versenypályán indult az Opel Mokka GSE bemutatója, jövőre már ez az autó veszi át a stafétát a villanymotoros Corsa raliautótól az Opel Electric Rally Cup bajnokságban. Lényegi eltérés, hogy amíg a Corsa a gyártásban lévő villanyautó technikáját kapta meg, a Mokka GSE esetén már a versenypályákon öt év alatt szerzett tapasztalatok alapján készítették el a hajtást, amely utcai autóban is elérhető lesz.

Most megmutatták a rendszámos Opel Mokka GSE-t, amely a márka legfürgébb villanyautója, gyorsabb, mint a 325 lóerős rendszerteljesítményű, összkerékhajtású Grandland AWD – lényegi eltérés, hogy a csak elsőkerékhajtású Mokka saját tömege 1,6 tonna alatt marad. A mechanikus részlegesen önzáró differenciálművel, 225/40 R20 méretű Michelin Pilot Sport EV abroncsokkal szerelt 280 LE/345 Nm teljesítményű Mokka GSE 5,9 másodperces 0-100 km/óra sprintre képes, végsebessége 200 km/óra – de csak „Sport” módban, egyébként 180 km/óra az elektronikus limit.

„Az új Mokka GSE a motorsport energiáját viszi az utcára. Miután az ADAC Opel Elektromos Rallye Kupával öt éven át úttörő szerepet játszottunk az elektromos motorsportban, legjobb mérnöki tudásunkat, a rallyban kifejlesztett teljesítményt és kezelhetőséget egy olyan autóba tettük, amelyet a mindennapi izgalmakra készítettünk. Feltűnő formatervével, sportosan precíz kezelhetőségével és kiemelkedő teljesítményével a Mokka GSE arra készült, hogy felkeltse a figyelmet és lázba hozza vezetőjét” – mondta Rebecca Reinermann, az Opel és a Vauxhall marketing alelnöke.

Számos részletet a raliautóról vesznek át, de a leglátványosabb újdonságot a 20 colos felnik jelentik, amelyeken keresztül jól látszanak a sárga féknyergek. Az utastérben a szürke/fekete, fehér és sárga színek jelennek meg, újak az Alcantarával kárpitozott első sportülések. A digitális menüben újdonság a GSE-képernyő, ami a teljesítményadatokat, G-erőt és egyéb teljesítménnyel kapcsolatos információkat közöl.