Mélyponton a fogyasztói bizalom

Munkatársunktól
2007. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenegy éves mélypontján stagnált múlt hónapban a fogyasztói bizalom, miközben tovább romlottak az üzleti szféra várakozásai – derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. az Európai Unió támogatásával készített legfrissebb felméréséből. Eszerint a versenyszektoron belül az ipari és építőipari várakozások nem módosultak, a kereskedelmi és főleg a szolgáltatói szféra azonban pesszimistább lett a januárinál. Az iparban tevékenykedő vállalkozások kilátásai a múlt hónapban ugyancsak romlottak: a rendelésállományok megítélése nem változott, az exportrendeléseké azonban rosszabb lett. Februárban kevesebb cég számolt be arról is, hogy új munkaerőt kívánna felvenni.
Az építőiparban javult ugyan a termelési helyzet megítélése, viszszaesett viszont a rendelésállományok értékelése. A megszorítások miatt visszaeső belföldi kereslet a kereskedelmi bizalmi index csökkenését eredményezte: a válaszadók különösen eladásaikat és rendelésállományukat érezték most rosszabbnak. A múlt hónapban a szolgáltatócégek borúlátása nőtt a legnagyobb mértékben, különösen az előző háromhavi forgalom megítélése lett rosszabb. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése jellemzően nem változott, azaz változatlanul a pesszimista cégek vannak nagy többségben. A fogyasztói bizalom soha nem látott mélységben stagnál: a megkérdezettek a múlt hónapban ugyanolyan pesszimistán látták az ország és saját kilátásaikat, valamint a munkanélküliség helyzetét, mint januárban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.