Törvényes a sztrájktörés a BKV menedzsmentje szerint, sőt a társaság arra figyelmeztet, aki szeptember negyedikén akadályozza a munkafelvételt, az a közúti közlekedés biztonságát veszélyezteti, és ezért három évig terjedő büntetés vár rá. Ismert, a szakszervezetek nullaszázalékos teljesítményt adnának le, a városvezetés viszont nyolcvanszázalékos szolgáltatást szeretne megtartani, hogy Budapest működőképességét fenn tudják tartani. A jog szerint a szakszervezeteknek lehetőségük van sztrájkőrséget felállítani, ha az őrség a nem sztrájkoló dolgozókat nem erőszakkal vagy kényszerítéssel akadályozza meg abban, hogy a munkavégzéshez fűződő jogokat gyakorolják. Mindeközben százötvenen jelentkeztek a BKV azon hirdetésére, amelyben a társaság alkalmi autóbusz-vezetőket toboroz a sztrájk idejére. A lépést, ha nem is egyértelműen törvénysértőnek, de mindenképpen aggályosnak és etikátlannak tartják munkajogászok. Szerintük a BKV célja az, hogy a munkabeszüntetés értelmét és erejét veszítse, vagyis ezzel ellehetetlenítse dolgozói sztrájkjogát.
Az ügyben kialakult kaotikus helyzet tisztázására az OÉT rendkívüli összehívását kezdeményezi a Munkástanácsok. A keresztény konzervatív szakszervezeti konföderáció emlékeztet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ígéretére, miszerint baloldaliként a kormány minden esetben a gyengébb fél, azaz a munkavállalók oldalán áll. A Munkástanácsok szerint azzal, hogy a BKV más munkahelyekről csábít sofőröket a munkabeszüntetés idejére, elveszi a munkavállalók törvényben biztosított, sztrájkhoz való jogát, így a jövőben az ellehetetlenítő gazdasági és bérpolitikával szemben semmilyen tiltakozási lehetőségük nem lesz a dolgozóknak. – Eljött az ideje, hogy amikor veszélybe kerül a főváros tömegközlekedése, az utazóközönség biztonsága, mindenki tisztázza magát politikailag, szakmailag és erkölcsileg – hangsúlyozza a konföderáció. A menedzsment és a szakszervezetek közötti tegnapi tárgyaláson lapzártáig nem történt előrelépés.
Az őzek párzási időszaka miatt van veszély az utakon
