Szabolcs Attila, Budafok–Nagytétény polgármestere a múlt héten személyesen is megtapasztalta a Füstike utcában, hogy valóban elviselhetetlen az autópálya zaja a védőfal nélkül, ezért a polgármesteri hivatal is lépéseket tett a lakók érdekében. Emlékezetes: korábban írtunk róla, hogy a helyiek a fal lebontása után saját fülükkel tapasztalták meg, amiről a környezetvédők és az útügyi kormányzat évek óta vitázik, hogy mégiscsak ér valamit a zajvédő fal. A bontásra amúgy az M0–M6 épülő csomópontjának kiépítése miatt volt szükség. Ami biztató lehet a környéken élőknek, hogy a budafoki önkormányzat környezetvédelmi csoportvezetője, Végvári Ágnes szerint jelenleg is folyik a zajszenynyezéstől óvó építmény méretezésének felülvizsgálata. A kerület alpolgármestere, Karsai Ferenc úgy tudja, a falat csak a korábbi magasságban akarják felépíteni, holott az egyik útpálya szintben magasabbra kerül a korábbihoz képest, így a zaj forrása is emelkedni fog, vagyis a két és fél méteres fal még kevésbé fogja védeni az ott lakókat. Az ÁNTSZ mérései is az alpolgármestert igazolják, mivel a határt jóval meghaladó értéket mértek a közelmúltban (éjszaka például tizenegy decibellel haladta meg az egészségre még nem káros értéket a kapott adat), vagyis indokolt volna a fal magasságát megemelni.
A kivitelező Vegyépszer Zrt. projektiroda-vezetője, Sándor Csaba kérdésünkre elmondta: szívesen fölhúznának akár egy négyméteres falat is, ám nem áll módjukban más méretben építeni, amíg a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem módosítja az igényeit. A két és fél méteres falat azonban ígéretükhöz híven a hónap végéig visszaépítik. Szerettük volna megkérdezni a NIF-et is, de lapzártáig nem értünk el senkit.
Az ENSZ egészségügyi szervezete, a WHO felmérése szerint évente kétszázezren halnak meg zajártalom következtében. Európában közvetve, de a zajszennyezés az oka a szívrohamok három százalékának, emellett alvászavart, fülzúgást, nagyothallást okozhat a zaj.
Az őzek párzási időszaka miatt van veszély az utakon
